• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160413
+
-

این بارسا نیست

ژاوی می‌برد اما از تیمش رضایت ندارد و می‌خواهد همه پست‌ها را تقویت کند

این بارسا نیست

فصل آینده بارسلونا تیمی کاملا متفاوت از این فصل خواهد بود. ژاوی در ابتدای ورودش به باشگاه توانست از نظر فنی و کیفی تیم را به پیشرفت برساند. شکست در ال‌کلاسیکوی سوپرجام نتوانست بارسایی‌ها را ناراحت کند چون آنها از عملکرد و سبک بازی تیم راضی بودند. حالا شرایط برعکس شده و به‌نظر می‌رسد 4‌خرید نیم‌فصل و ورود ژاوی تنها یک‌شوک فنی بود. حتی خیلی‌ها اعتقاد دارند کیفیت تیم از زمان رونالد کومان بدتر شده اما ذهنیت بارسلونا همچنان برنده است. کاتالون‌ها در 15بازی پیاپی خارج از خانه شکستی نخورده‌اند و این برابر با رکورد شکست‌ناپذیری آنها در خانه تا پیش از باخت به کادیس است. خود ژاوی هم چند هفته‌ای است از عملکرد تیمش ناراضی است. او و رسانه‌ها هر بار از این نارضایتی پس از هر برد پرده برمی‌دارند. صحبت‌‌های سرمربی بارسا پس از برد عالی 3 بر یک مقابل سلتاویگو (تیمی که 3‌بازی پیاپی باختی مقابل بارسا نداشت) در همین راستا بود. ژاوی ضمن اعلام نارضایتی از سبک بازی تیمش، آن را به سیستم جدید با 3‌مدافع ربط داد و گفت: «تیم با چینش 3-4-3 راحت نبود. ما زیاد تمرین نکردیم و به همین دلیل در نیمه دوم ریکی را آوردم، همه‌‌چیز راحت پیش نرفت. ما مستقیم و اثرگذار بازی کردیم اما خوب نبودیم. ما 3‌بازی متوالی را بردیم، اما حس‌مان خوب نیست. باید بهتر بازی کرد و صبور بود و بهتر فهمید که بازی به چه نیاز‌ دارد. امروز مستحق زدن گل‌های زیاد نبودیم، اما گل زدیم و در برخی مسابقات مستحق زدن گل‌های بیشتری بودیم ولی گل نزدیم.» 
   بارسا با این پیروی تقریبا نایب‌قهرمانی در لالیگا و صعود به سوپرجام را قطعی کرد. ژاوی حالا به‌اندازه رئال‌مادرید قهرمان در دورانی که او هدایت بارسا را بر عهده گرفته، در لیگ امتیاز کسب کرده است. بازیکنانی نظیر دنی آلوز گفته‌اند که رئال شانس آورد بارسلونا دیر از خواب بیدار شد. اما با همه اینها کمتر کسی است که از سبک بارسا در این روزها راضی باشد. تیم برای فصل آینده در 7پست باید تقویت شود. با وجود قطعی‌شدن جذب کریستنسن و فرانک کسیه در پست دفاع مرکزی و هافبک دفاعی، تلاش‌ها برای ایجاد تغییرات در سایر پست‌ها ادامه دارد. این تغییرات در پست مهاجم نوک، وینگر، مدافع چپ، مدافع راست، دفاع وسط، دروازه‌بان دوم و احتمالا یک هافبک بازیساز خواهد بود. هالند که رسما به منچسترسیتی پیوسته و قرار است به‌اندازه مسی در پاری‌سن‌ژرمن یعنی حدود 40میلیون یورو در سال دستمزد بگیرد و به سومین بازیکن گران جهان پس از نیمار و مسی تبدیل شود. کریم آدیمی مهاجم جوان 20‌ساله و آلمانی سالزبورگ هم با عقد قراردادی 5‌ساله به ارزش 38‌میلیون یورو راهی دورتموند شده تا جانشین هالند در این تیم شود.
   لواندوفسکی شاید یک فصل دیگر به‌اجبار در بایرن مونیخ بماند. باشگاه همچنان منتظر یک گزینه مناسب برای خط حمله خواهد بود چون نمی‌شود تنها به اوبامیانگ اکتفا کرد. اوبا پیش از تمدید قرارداد در آرسنال هم عالی بود اما تا قراردادش تمدید شد، به حاشیه روی آورد و افت کرد. با توجه به بودجه محدود باشگاه، بازیکنانی باید حذف شوند که هزینه انتقال پایینی داشته باشند؛ مثل اتفاقی که در خرید رایگان اوبامیانگ، کسیه و کریستنسن افتاد. از بازیکنانی مثل آسپلیکوئتا، سادیو مانه، لواندوفسکی، برناردو سیلوا، تالیافیکو، ژسوس (که به انتقال به آرسنال نزدیک است)، مارکوس آلونسو یا الخاندرو گریمالدو برای پست دفاع چپ و خیلی‌های دیگر برای تقویت تیم در فصل آینده نام برده می‌شود.
   از طرفی مارکا ادعا کرده که باشگاه بارسلونا قصد دارد به 9‌بازیکن خود در تابستان اجازه جدایی بدهد؛ فرنکی دی‌یونگ، ممفیس دیپای، نتو، کلمنت لنگله، کوتینیو، سرجینیو دست، اوسکار مینگسا، ساموئل اومتیتی، ریکی پوچ و مارتین بریتویت. بارسا انتظار دارد از واگذاری آنها حدود 100‌میلیون یورو درآمد کسب کند. 2‌باشگاه منچسترسیتی و منچستریونایتد به جذب فرنکی دی‌یونگ علاقه‌مند هستند.
   برد مقابل سلتا یک قربانی هم روی دست بارسا گذاشت. آرائوخو در برخورد سر به سر با گاوی دچار ضربه مغزی شد و با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت. فعلا شرایط او خوب توصیف شده، اما بعید است تا آخر فصل برای بارسا به میدان برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید