• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160395
+
-

ماسک، ترامپ را به توییتر باز می‌گرداند

اینترنت
ماسک، ترامپ را به توییتر باز می‌گرداند

ایلان ماسک می‌گوید درصورتی که پیشنهادش برای خرید توییتر موفقیت آمیز باشد، ممنوعیت دونالد ترامپ برای استفاده از این پلتفرم را لغو می‌کند.
به گزارش بی‌بی سی، ‌ثروتمندترین فرد جهان ماه گذشته با هیأت مدیره توییتر بر سر پیشنهاد خرید 44میلیارد دلاری به توافق رسید. اما می‌گوید که هنوز این معامله نهایی نشده است و در ایده آل‌ترین حالت دو یا سه ماه آینده حاصل خواهد شد.
ماسک در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: تصمیم توییتر برای ممنوعیت رئیس‌جمهور سابق آمریکا از نظر اخلاقی اشتباه و حتی احمقانه بود. در ژانویه 2021، حساب کاربری ترامپ در توییتر به‌دلیل خطر ایجاد خشونت، به‌طور دائم تعلیق شد. اما مالک تسلا می‌گوید: من این ممنوعیت دائمی را برطرف خواهم کرد اما هنوز مالک توییتر نیستم؛ بنابراین فعلا این اتفاق رخ نمی‌دهد. به‌گفته او این ممنوعیت باعث نشده است که ترامپ ساکت شود بلکه موجب شده است تا او سایت اجتماعی خودش را راه بیندازد و در آنجا با صدای بلندتری طرفداران حزب راست را به سمت خود بکشاند.
ماسک می‌گوید با جک دوروسی، بنیانگذار توییتر درباره بیرون کردن کاربرانی که توییت‌های تهاجمی و خشونت‌آمیز می‌زنند، صحبت کرده است. او گفت: من و او بر این عقیده هستیم که تحریم‌های دائمی باید بسیار نادر باشد و برای حساب‌هایی که روبات‌ها یا حساب‌های کلاهبرداری هستند محفوظ است. به‌گفته ماسک اگر توییت یک نفر غیرقانونی یا مخرب برای مردم جهان باشد، باید به‌طور موقت تعلیق یا پست او نامرئی شود. ماسک معتقد است توییتر باید با به اشتراک گذاشتن الگوریتم خود و درخواست از مردم برای ارائه پیشنهاداتی در مورد بهبود آن، اعتماد بیشتری ایجاد کند. کاترین فلیک، متخصص مسئولیت اجتماعی در دانشگاه دی مونتفروت اما با ماسک مخالف است. او می‌گوید تیمش شواهد قدرتمندی دارند که نشان می‌دهد ماسک کاملا درباره تأثیر حذف ترامپ از توییتر اشتباه می‌کند. حذف ترامپ از توییتر درواقع سطح قطبی شدن را کاهش داد. او از پلتفرمی کنار گذاشته شد که در آن در حال نفرت‌پراکنی و ایجاد تبعیض بین افراد بود.
ماسک همچنین درباره نگرانی‌ها مبنی بر اینکه مالکیتش در توییتر می‌تواند حواس او را از سمت مدیر اجرایی خود در تسلا منحرف کند، گفت: تا زمانی که بتوانم مفید باشم در این شرکت خودروسازی باقی خواهم ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید