• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160391
+
-

قصه آیپاد به‌سر رسید

سخت‌افزار
قصه آیپاد به‌سر رسید

شرکت اپل سرانجام پس از 21سال به تولید دستگاه آیپاد پایان داد. این دستگاه در زمان ورودش به بازار، انقلابی در میان دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی به‌حساب می‌آمد و از سوی مردم بسیار مورد تحسین قرار گرفت.
به‌گزارش بی‌بی‌سی، وقتی نخستین آیپاد در سال2001 معرفی شد می‌توانست هزار ترک موسیقی را در خود جای بدهد. اما امروزه بیش از 90میلیون آهنگ در سرویس استریم اپل وجود دارد. آیپاد تاچ با نام تجاری iPod Touch توسط همان تیمی طراحی شده بود که بعدا گوشی‌های آیفون را تولید کردند که خیلی زود آیپاد را زیر سایه خود قرار داد. آخرین به روزرسانی آیپاد در سال2019 از سوی شرکت اپل انجام شده بود. در طول سال‌های تولید این دستگاه پخش‌کننده موسیقی، مدل‌های مختلفی که شامل نانو و شافل می‌شود به بازار آمد اما آیپاد تاچ که در سال2007 معرفی شد آخرین مدلی است که دیگر تولید آن متوقف شده است. اولین مدل آیپاد از سوی استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل در سال2001 رونمایی شد. جابز در طول معرفی یک ساعته این دستگاه پخش موسیقی، گفت: موسیقی بخشی از زندگی هر فرد است و تا همیشه باقی می‌ماند. پس از این معرفی بزرگ‌ترین شعار تبلیغاتی آن شب این شد: هزار آهنگ در جیب شما.
اما آن زمان کارشناسان فناوری معتقد بودند که روزی آیفون جای آیپاد را می‌گیرد. بن وود، تحلیل‌گر ارشد در شرکت مشاوره فناوری CCS Insight گفت: وقتی شرکت اپل، آیفون را ساخت، می‌دانست که این کار به‌معنای پایان بازار دستگاه‌های آیپاد است. کارولینا میلانسی از Creative Strategies گفت که کاهش فروش آیپاد با افزایش فروش آیفون مرتبط است. او گفت: کنار رفتن آیپاد از بازار جهانی احتمالا بهترین نمونه از عدم‌نگرانی اپل در مورد ارتقا و یا معرفی سایر محصولات خود است.آیپاد نخستین پخش‌کننده MP3 در بازار نبود، درست مانند آیفون که نخستین گوشی هوشمند نبود، اما این طراحی منحصر به فرد اپل بود که ثابت کرد موسیقی دیجیتال برای شروع، نیاز به وسوسه کردن مردم برای جدایی از پخش‌کننده‌هایی مانند سی‌دی و کاست دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید