• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160141
+
-

کنسرت‌هایی که تا 80روز دیگر فرصت فعالیت دارند

بازاری که هنوز داغ است

موسیقی
بازاری که هنوز داغ است

فهیمه پناه آذر - روزنامه‌نگار

بعد از وقفه طولانی، بالاخره بازار برگزاری کنسرت‌ها در پایتخت داغ شده است؛ کنسرت‌هایی که به محض باز شدن گیشه فروش بلیت در سایت‌ها ظرف چند ساعت پر می‌شوند، حتی اگر قیمت‌شان هم افزایش داشته باشد. البته این افزایش قیمت در تهران به بلیت‌های 500هزار تومانی رسیده و در کیش بلیت‌های 700هزار تومانی هم به فروش می‌رسد، اما در شهرستان‌ها قیمت بلیت به نسبت کمتر است. با این حال علاقه‌مندانی که هنوز موسیقی در سبد فرهنگی آنها مانده، به کنسرت‌های دلخواهشان می‌روند. در این میان کسانی هم هستند که به واسطه افزایش بهای بلیت، برنامه رفتن به کنسرت را از زندگی خود حذف کرده‌اند.

فرصت80 روزه 
فعالیت کنسرت‌ها تا هفته اول مرداد است و فرا‌رسیدن ماه‌های محرم و صفر، تعطیلی فعالیت کنسرت‌ها را به همراه دارد. فعلاً گروه‌های پاپ بیشترین فعالیت را مثل همیشه در سالن‌های موسیقی پایتخت دارند، در نمایشگاه بین‌المللی تهران در سانس‌های 18:30و 22گروه‌های موسیقی ماکان، امید حاجیلی، بهنام بانی، مجید رضوی، اشوان و زینعلی اجرا خواهند داشت. برج میلاد هم از 18اردیبهشت در 2 سانس میزبان حمید هیراد، مسیح و آرش، امیرعباس گلاب، آرون افشار، رضا یزدانی و فرزاد فرخ خواهد بود. محسن یگانه هم در روزهای 24 و 25اردیبهشت در اسپیناس پالاس 4سانس اجرا دارد. برخی از اجراها نیز با توجه به استقبال مخاطبان، تمدید می‌شود. شهرهایی چون رشت، ارومیه، لاهیجان، تبریز، رامسر و اهواز هم اردیبشهت شلوغی دارند؛ گروه‌های پاپ در این شهرها کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند، اما قیمت بلیت این گروه‌ها به نسبت ارزان‌تر از تهران و کیش است. سقف فروش بلیت در این شهرها بین 200تا 300هزار تومان است.

طنین بانوان در وحدت
در تالار وحدت هم کنسرت‌های ویژه بانوان برقرار است. سیمین غانم در روزهای 23 و 29اردیبهشت ساعت 14اجرا دارد و گروه نوشه ویژه بانوان ۲۳ و ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۴به اجرای برنامه می‌پردازد. 27خرداد‌ماه هم گروه نهال ساعت 14برنامه خواهد داشت. در تالار رودکی هم رسیتال پیانو لیلا رمضان ششم و هفتم خرداد‌ماه برگزار می‌شود. البته در تالار وحدت 28اردیبهشت‌ماه ارکستر سوژین به رهبری محسن میکائیلی ساعت 21:30به اجرای برنامه می‌پردازد و 2 روز پایانی اردیبهشت‌ماه هم ارکستر ملی ایران به رهبری شهرام توکلی برنامه خواهد داشت. عموم اجراهای تالار وحدت با کف بلیت 130تا سقف 400تومان به فروش می‌رسد.
کنسرت گروه تال با هنرمندی فرج علیپور هم در تاریخ 22اردیبهشت‌ماه در سالن ایرانیان روی صحنه می‌رود. پنجم مرداد هم داوود آزاد در تالار وحدت اجرا دارد.

محمد اللهیاری در دفتر موسیقی ماندگار شد
چند ماهی بود محمد ‌اللهیاری که رئیس دفتر موسیقی ارشاد است، سرپرستی دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی را برعهده داشت. به‌نظر می‌رسد قرار است این مدیر از دفتر موسیقی کوچ کند، اما با توجه به انتخاب مدیر دفتر توسعه کتاب، ‌اللهیاری همچنان در دفتر موسیقی باقی می‌ماند. محمد اللهیاری به‌دنبال تغییر دولت، پاییز سال ۱۴۰۰ به‌عنوان مدیرکلی دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی انتخاب شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان سرپرست دفتر موسیقی هم فعالیت کرده است. محمد اللهیاری پیش‌تر در ۱۴ آبان سال ۱۳۸۸ از سوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان مدیرکل امور کتاب منصوب شده بود. او همچنین اردیبهشت‌ماه ۹۸ به سمت مدیرکلی دفتر موسیقی منصوب شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید