• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160138
+
-

خبرهای کوتاه/هشتمین جشنواره شهر‌ فیلم می‌پذیرد


برای ارسال فیلم به هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و محله تا پایان اردیبهشت زمان هست. به گزارش همشهری، این جشنواره در ۶ بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین‌الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش‌های شهری» و «جنبی» توسط مؤسسه تصویر شهر – سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در تابستان امسال برگزار می‌شود. ثبت‌نام این دوره از جشنواره که از اسفند‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است بنا به درخواست فیلمسازان و هنرمندان برای ثبت‌نام اینترنتی و بارگذاری آثار در بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.ثبت‌نام آثار تنها به شکل اینترنتی و از طریق سایت جشنواره امکان‌پذیر است. هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و محله با شعار «اشاعه حقوق و اخلاق شهروندی» و با هدف تبدیل کلانشهر تهران به الگویی برای جهان اسلام به دبیری مجید اکبرشاهی در شهر تهران برگزار می‌شود.

دومین بفتای تلویزیونی برای جودی کامر

مراسم جوایز تلویزیونی بفتا برگزار شد و جودی کامر، بازیگر 29ساله بریتانیایی در رقابت با کیت وینسلت، برنده جایزه بهترین بازیگر زن به‌دلیل بازی در فیلم تلویزیونی «کمک» شد. این برای دومین باری است که او برنده جایزه بفتا می‌شود. به گزارش ددلاین، سریال «کمک» درباره وضعیت خانه‌های مراقبت از سالمندان در بریتانیا در ماه‌های اول شیوع بیماری کروناست. جودی کامر که بیشتر به‌دلیل بازی در سریال «کشتن ایو» شناخته شده است، برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن با کیت وینسلت بازیگر سریال «مر از ایست تاون» در رقابت بود. جودی کامر همچنین پیش‌تر به‌دلیل بازی در سریال «کشتن ایو» برنده جایزه بفتا شده بود.

رونمایی از دکتر هوی جدید

ان کوتی کاتوا قرار است در سری جدید سریال قدیمی و پر‌سابقه «دکتر هو» نقش این شخصیت تلویزیونی محبوب را به جای جودی ویتاکر ایفا کند. به گزارش ورایتی، از زمانی که خبر خروج ویتاکر از سریال «دکترهو» اعلام شد، گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی بر اینکه کدام بازیگر جای وی را در این سریال پر خواهد کرد، ذهن علاقه‌مندان را به‌خود مشغول کرده بود. پیش‌تر نیز در گمانه‌زنی‌ها نام بازیگرانی نظیر اولی الکساندر و لیدیا وست و حتی مایکلا کوئل مطرح شده بود. ان کوتی کاتوا در سخنانی در بی‌بی‌سی گفت که از اعلام خبر حضورش در نقش دکتر هو، بسیار احساس افتخار می‌کند و فوق‌العاده هیجان‌زده ‌و البته تا‌حدودی نیز دچار ترس و نگرانی شده است. او افزوده ‌که این شخصیت برای من و بسیاری از مردم دنیا، شخصیتی محبوب است و هریک از بازیگران فوق‌العاده مستعدی که قبل از من ایفاگر نقش این شخصیت بوده‌اند، توانسته‌اند به‌خوبی از بازی در نقش دکتر هو برآیند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید