• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160089
+
-

ترمز با سون و دون

مهاجم کره‌ای و دون آنتونیو شاید تکلیف لیگ برتر را روشن کرده باشند

ترمز با سون و دون

لیورپول در بازی با تاتنهام لغزید. مهم نیست که کسی سبک آنتونیو کونته را دوست نداشته باشد، او این فصل تنها سرمربی لیگ برتر است که یقه هر دو مدعی قهرمانی یعنی سیتی و لیورپول را گرفته است. تاتنهام با آنتونیو کونته، در 2‌بازی رفت و برگشت لیورپول را متوقف کرد (۲-۲، یک-یک) و با همین سبک دفاعی توانست در بازی رفت و برگشت منچسترسیتی را شکست دهد. یورگن کلوپ پس از بازی از فوتبال کونته انتقاد کرد و آن را مشابه اتلتیکو و سیمئونه دانست: «من این سبک را دوست ندارم و مشکل خودم است. شاید آنها با 34درصد مالکیت توپ راضی باشند اما به‌نظرم باید بیشتر به فوتبال فکر کنند. دفاع کردن مشکلی ندارد اما وقت‌کشی درست نیست. تاتنهام با این کارها هنوز هم پنجم است.»
   ویرجیل فن‌دایک رکورد بازی‌های بدون باختش در آنفیلد را بهتر کرد. او حالا در 64بازی خانگی لیورپول شکستی نداشته است. کوناته هم 25بار برای لیورپول به میدان رفته و شکستی نداشته.
   لوییس دیاس که در قهرمانی پورتو در لیگ برتر پرتغال هم نقش داشته، برای اولین‌بار برای لیورپول در 2‌بازی پیاپی گل زد. رکورد این کلمبیایی در این فصل؛ 50بازی، 22گل و 8‌پاس‌گل.
   تاتنهام سهمیه اروپایی‌اش را برای فصل آینده قطعی کرد. هاتسپر فصل آینده در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا فوتبال بازی خواهد کرد. این باشگاه برای 13‌فصل متوالی به فوتبال باشگاهی اروپا راه یافته است.
   سون در لیگ برتر 20گله شد. 11بازیکن در 5‌لیگ برتر اروپا در این فصل بیش از 20‌گل در لیگ به ثمر رسانده‌اند؛ لواندوفسکی، ایموبیله، بنزما، شیک، امباپه، ولاهوویچ، صلاح، هالند، بن یدر، تریر و حالا سون.
   مهاجم کره‌ای تاتنهام باز هم با پای غیرتخصصی گل زد. این بازیکن راست‌پا توانست دوازدهمین گلش را در فصل جاری با پای چپ به ثمر برساند تا با رکورد رابین فان‌پرسی برای بیشترین گل زده با پای غیرتخصصی در یک فصل لیگ برتر برابری کند. در این فصل تنها صلاح تعداد گل‌ با پای چپ بیشتری را نسبت به سون ثبت کرده است.
   سون هیونگ مین ۳۰‌ساله در کنار گرت بیل به دومین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شده که در یک فصل لیگ برتر به رکورد ۲۰ گل، بدون ثبت گلی از روی نقطه پنالتی، می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید