• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160021
+
-

خبرهای کوتاه/ارکستر تهران به رهبری حیدریان


ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان روزهای 11و 12خرداد ساعت 21:30در تالار وحدت به صحنه می‌رود. «زیگفرید ایدیل» به آهنگسازی ریشارد واگنر؛ «پروانه» به آهنگسازی امانوئل ملیک اصلانیان و «سمفونی شماره 1در دومینور» به آهنگسازی فلیکس مندلسون قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا می‌شوند. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سامانه ایران کنسرت مراجعه کنند.

حجازی‌فر، دبیر جشنواره نمایش عروسکی

هادی حجازی‌فر که این روزها فیلم «موقعیت مهدی» را در مقام بازیگر و کارگردان روی پرده سینما دارد، به‌عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ «مبارک» منصوب شد. احتمالا خبر این انتصاب برای کسانی که اطلاع ندارند حجازی‌فر تحصیل‌کرده رشته نمایش عروسکی است و در چند جشنواره عروسکی هم جایزه گرفته عجیب جلوه می‌کند. هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما، متولد سال ۱۳۵۵ است. او دارای مدرک کارشناسی در رشته نمایش عروسکی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. حجازی‌فر در عرصه تئاتر عروسکی با اجرای نمایش «دایره» عنوان اثر برگزیده را از جشنواره عروسکی دانشجویان کسب کرد. او سال ۱۳۸۵ نیز با نمایش «رومئو و ژولیت» موفق به دریافت جایزه نمایش برگزیده از جشنواره بین‌المللی عروسکی مبارک - یونیما شد. نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی حجازی‌فر سال ۱۳۹۳ عنوان اثر برگزیده از جشنواره بین‌المللی عروسکی مبارک - یونیما را از آن خود کرد.

روزنامه‌نگار باسابقه در بیمارستان 

همکار ما، علی‌الله سلیمی، نویسنده و روزنامه‌نگار که به‌علت شکستگی لگن در بیمارستان بستری است، از احتمال جراحی خود در روز چهارشنبه خبر داد. سلیمی که از روزنامه‌نگاران باسابقه است، روز جمعه هفته قبل (۹ اردیبهشت‌ماه) در حال آمدن به روزنامه بوده که با یک خودرو تصادف می‌کند و دیگر نمی‌تواند از جایش بلند شود. پس از رسیدن اورژانس و انتقال او به بیمارستان، پزشکان متوجه می‌شوند که سلیمی از ناحیه لگن دچار آسیب شده است. سلیمی خبرنگار حوزه کتاب است و بستری او مصادف شده با برگزاری نمایشگاه کتاب. خودش در این‌باره می‌گوید: «تصادف می‌توانست هر موقعی اتفاق بیفتد اما برای من که حوزه کاری‌ام کتاب است و خبرنگار کتاب هستم، این موقع تصادف کردن یک بدشانسی بود که نتوانم در رویداد بزرگی به نام نمایشگاه کتاب شرکت کنم و حالا مجبورم از روی تخت بیمارستان اخبار نمایشگاه کتاب را دنبال کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید