• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159963
+
-

گل‌زن/داورِ خانم گل

الهام محمودی، روزنامه‌نگار

یک نگاه به جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال زنان تفاوت تیم‌ها را نشان می‌دهد. خاتون بم تیم صدرنشین، در ۱۷بازی ۸۲گل به ثمر رسانده و ملی‌پوشان شهرکرد تیم قعرنشین جدول تا به امروز ۱۱۶گل دریافت کرده است. دلایل مختلفی می‌شود برای ضعف تیم شهرکردی ردیف کرد اما نظر مریم احمدی، سرمربی این تیم جالب‌ است. او بعد از شکست سنگین 9 بر صفر تیمش مقابل ذوب‌آهن مدعی شد 90‌گل از این ۱۱۶‌گل روی اشتباهات داوری وارد دروازه تیمش شده است. باید دید کدام داور سهم بیشتری در این ۹۰گل دارد تا او را به‌عنوان خانم گل این فصل لیگ فوتبال معرفی و کفش طلا را به او اهدا کنیم.

باز هم ملوان، باز هم زهرا قنبری
در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال زنان، خاتون بم در ورزشگاه سیروس قایقران، ملوان را 5 بر 2 شکست داد. زهرا قنبری که همیشه در رویارویی با ملوان آن هم پیش چشم هواداران این تیم انگیزه‌های زیادی برای گلزنی دارد، موفق شد این بار هم در خانه این تیم به گل برسد. این انگیزه قنبری به چند فصل پیش و رقابت او با سارا قمی بازیکن سابق ملوان برمی‌گردد. در این بازی وقتی بم در انزلی گل زد، زهرا قنبری به سمت هواداران این تیم رفت و مقابل آنها شادی مخصوص خودش را انجام داد تا یک بار دیگر برای هواداران انزلی و سارا قمی کری بخواند.

ته جدولی‌های با انگیزه
در نیم‌فصل دوم لیگ فوتبال تیم‌های انتهای جدول انگیزه بالایی برای رویارویی با حریفان خود دارند. این هفته همیاری ارومیه در خانه خود سپاهان را تحت فشار قرار داد و طلایی‌پوشان به سختی و با یک گل توانستند از این بازی ۳امتیاز بگیرند. اما شگفتی هفته را کیان نیشابور خلق کرد. این تیم مقابل سیرجان، مدافع عنوان قهرمانی در حالی که از دقیقه۶۰ بازی 10نفره شده بود 2گل وارد دروازه این تیم کرد. سیرجانی‌ها در نهایت 3 بر 2 پیروز شدند و خطر از بیخ گوششان گذشت. هفته پیش هم ملوان توانست در نقش‌جهان سپاهان را متوقف و از کورس قهرمانی عقب بیندازد. این اتفاقات در لیگی که همیشه نتایجش قابل پیش‌بینی بوده، جالب است.

این خبر را به اشتراک بگذارید