• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159933
+
-

بازارها/ توزیع ماکارونی به روال سابق بازگشت

منصور عالی‌پور، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران گفت: بعد از تعیین‌تکلیف قیمت ماکارونی از سوی سازمان حمایت، توزیع ماکارونی مانند روال گذشته شد و اکنون ماکارونی به‌وفور در بازار هست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آزاد‌سازی‌ آرد صنف و صنعت باعث شد یک فاصله‌ کوتاه در روند تولید ایجاد ‌شود که این وقفه بعد از تعیین‌تکلیف قیمت ماکارونی رفع شد.

  عرضه محصولات گروه بهمن در بورس کالا
محمد حسنی‌سعدی، سخنگوی شرکت بورس کالا گفت: با توافقات انجام‌شده با خودرو‌سازی‌ بهمن، بعد از خودروشاهین متعلق به سایپا، مراحل پذیرش وانت کارا از محصولات گروه بهمن هم انجام شده است و این خودرو آماده عرضه در بورس کالاست. طبق پیش‌بینی‌ها، این خودرو در سال1401 باید 15هزار دستگاه تولید داشته باشد و بر همین اساس، 50درصد از این تیراژ(حدود 7هزار و 500دستگاه) در بورس کالا عرضه خواهد شد.

  وام مسکن گران‌تر شد
قیمت اوراق تسهیلات مسکن که پارسال روز‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و تا ۱۶۰هزار تومان هم افزایش یافته بود، در سال جدید توانست به زیر ۱۰۰هزار تومان برسد، اما این روند ادامه نداشت و قیمت هر برگ دوباره به بیش از ۱۰۰هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت منجر به افزایش هزینه های تامین وام مسکن شده است. طبق قانون زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان است که همراه با هزینه ۱۶ میلیون و ۳۶۸هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۸ میلیون و ۲۰۸هزار تومان پرداخت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید