• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159866
+
-

پشت‌ خط زن/زارع؛ تنها افتخار

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال

تیم والیبال باریج اسانس که نماینده ایران در جام باشگاه‌های زنان آسیا بود، در قزاقستان فقط 2پیروزی به دست‌آورد و در نبود چین، ژاپن و کره‌جنوبی هم نتوانست روی سکو برود، با این حال چند بازیکن این تیم خوب بازی کردند. مهسا کدخدا، بازیکن خراسانی تیم با ۵۹امتیاز بهترین بود و ایتک سلامت نیز ۵۷امتیاز گرفت. ایتک تبریزی یک نوستاره است. امثال او و الهه پورصالح را باید به بهترین لیگ‌های اروپا فرستاد، حتی اگر رایگان بازی کنند، باید بازی حرفه‌ای را یاد بگیرند. در ۲۲دوره‌ای که جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شود، پوران زارع تنها ایرانی بود که در تیم منتخب آسیا جای گرفت. او سال پیش با تیم سایپا بهترین مدافع آسیا شد.

نو ستاره‌ها را به خاطر بسپارید
تیم والیبال نوجوانان چندی پیش در ایتالیا اردو زد و در تور ناکیا شرکت کرد. این تیم بعد از ایتالیا به ترکیه رفت و با تیم زراعت‌بانک بازی کرد. این تیم بیشتر مسابقات خود را باخت ولی این شکست‌ها می‌تواند مقدمه پیروزی‌های بزرگ باشد. در تیم جوانان چند نوستاره سوسو می‌زنند. طاها‌ بهبودنیا، ابوالفضل مهدیان و محمدرضا آل‌جلیل از آمل و آق‌قلا و دریافت‌کننده‌ای خوش‌استیل به نام امید سقلی از گلستان. این نام‌ها را به‌خاطر بسپارید. محمد وکیلی، سر‌مربی تیم نوجوانان پشتوانه‌سازی را وظیفه خود می‌داند. ایران پر از استعداد‌های بکر است که اگر به‌هنگام کشف شوند کهکشانی می‌شوند.

دلخوری آلکس 
سال گذشته پریرا، بازیکن آرژانتینی تیم شهداب خیلی در لیگ ایران دوام نیاورد و رفت اما الکس قطرپاسور صربستانی تیم فولاد سیرجان تا روزهای آخر در لیگ بازی کرد و خوب جنگید، اگرچه او اسم‌ و رسم چندانی نداشت ولی با کیفیت بازی کرد و بعد از آسیب‌دیدگی در مرحله نیمه‌نهایی به کشورش رفت تا زانویش را به تیغ جراحی بسپارد. الکس از مهربانی و رفتار خوب مردم کشورمان با او تعریف کرده ولی گفته هرگز به ایران برنمی‌گردد. دلیل دلخوری الکس استاندارد نبودن سالن‌های والیبال در ایران به‌ویژه سالن سیرجان بود. لیگ حرفه‌ای شرایط و امکانات حرفه‌ای می‌خواهد ولی در والیبال ما مهم حضور در لیگ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید