• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159808
+
-

لیورپول علیه رکورد خودش

لیورپول علیه رکورد خودش

   لیورپول دومین باشگاه انگلیسی است که موفق می‌شود در همه مسابقات ممکن در طول یک‌فصل حضور داشته باشد. تیم قبلی هم خود لیورپول بود که در سال1981صاحب این دستاورد شد. آن سال هم لیورپولی‌ها با رئال مادرید به فینال رسیدند و مثل امسال در پاریس بازی کردند که درنهایت برنده آن فینال هم بودند. تعداد بازی‌های لیورپول در این فصل به 61مسابقه خواهد رسید.   سادیو مانه در این فصل به هر 4‌فینال تورنمنت‌هایی که در آنها حضور داشته رسیده است؛ جام اتحادیه، جام ملت‌های آفریقا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی.
   لوییس دیاس کلمبیایی این فرصت را دارد تا در این فصل به 6جام برسد. او همین حالا توانسته قهرمانی جام اتحادیه را به دست آورد و ۲‌فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان را پیش رو دارد و لیگ برتر را هم ممکن است فتح کند. او در نیم فصل اول ۲۸‌بازی برای پورتو انجام داده بود و حالا با توجه به اینکه پورتو در فینال جام حذفی قرار گرفته و با یک‌امتیاز دیگر قهرمان لیگ می‌شود، دیاس در آستانه کسب ۶‌مدال قهرمانی در بازی‌های فصل 22-2021 قرار گرفته.
   رئال مادرید در تاریخ ٠٤/٠٥/٢٠١٦ توانسته بود سیتی را در نیمه‌نهایی حذف کند و در روز ٢٨/٠٥/٢٠١٦ قهرمان اروپا شود. امسال در نیمه‌نهایی همین اتفاق رخ داده و فینال هم در تاریخ مشابهی برگزار می‌شود.
   لیورپول، نخستین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا که هر 6بازی خارج از خانه خود در طول یک‌فصل را با پیروزی به پایان می‌رساند؛ 5 بر یک برابر پورتو، 3 بر 2 مقابل اتلتیکو، 2 بر یک برابر میلان، برد 2 بر صفر در زمین اینتر، پیروزی 3 بر یک در خانه بنفیکا و برد با ارزش 3بر 2 در ورزشگاه خانگی ویارئال.
   گل سادیو مانه به ویارئال گل شماره۱۳۹ لیورپول در همه رقابت‌های فصل 22-2021 بود؛ رکوردی جدید از گلزنی در یک‌فصل و در تاریخ ۱۲۹‌ساله باشگاه؛ 86گل در لیگ برتر، 30گل در لیگ قهرمانان، 13گل در جام حذفی، 10گل در جام اتحادیه و هنوز 2 فینال و 4‌بازی لیگ در پیش است و این رکورد بهتر می‌شود.   اگر لیورپول چهارگانه ببرد، به رکورد سلتیک می‌رسد که در فصل 67-1966، علاوه بر جام باشگاه‌های اروپا، ۳ جام داخلی را نیز فتح کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید