• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159853
+
-

جراحت با قمه نتیجه مبارزه با فساد

گزارش2
جراحت با قمه نتیجه مبارزه با فساد

برخورد با نیرو‌های شهرداری تهران به حمله با سلاح سرد کشید و شهردار یک ناحیه هنگام بازدید از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز به‌شدت زخمی شد. به گزارش همشهری، سیدجواد هاشمی هنگام ماموریت و رسیدگی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز به‌شدت مضروب شد. ساعت ۱۶روز پنجشنبه ۱۶اردیبهشت‌ماه، او و تعدادی از عوامل ناحیه3 منطقه19 برای بازدید و جلوگیری از ادامه تخلف ساختمانی غیرقانونی در خیابان گلپاش محله خلازیر وارد ساختمان شدند که متخلفان با چاقو و قمه به آنها حمله‌ور شده و هاشمی را با ضربات قمه از ناحیه سر مجروح کردند. وی بلافاصله توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان ضیائیان منطقه۱۷ منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. بعد از این حمله، با ورود پلیس امنیت، ضاربان شناسایی و بازداشت شدند. علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره این حادثه گفت: «برای سلامت آقا سیدجواد هاشمی همکار شجاع و سربلند منطقه ۱۹ که ناجوانمردانه با قمه به او حمله شد، دعا می‌کنم و شخصاً‌پیگیر مجازات عاملان خواهم بود. این حوادث عزم ما را در اجرای قانون و مبارزه با فساد استوارتر خواهد کرد. شهرداری تهران مبارزه با فساد گردن کلفت‌ها را از پالادیوم تا خلازیر آغاز کرده و از منافع مردم کوتاه نخواهد آمد».
 انتشار تصاویر شهردار زخمی در شبکه‌های اجتماعی باعث واکنش‌هایی شد. در بخشی از این واکنش‌ها بیان ‌شد که هرگاه مأموران شهرداری برای جمع‌آوری بساط دستفروشان اقدام می‌کنند، فیلم‌های این اتفاق علیه شهرداری و به‌صورت مکرر منتشر می‌شود. اکنون که پرسنل شهرداری برای انجام ماموریت خود و مقابله با تخلفات، آسیب جدی دیده‌اند، چرا در مقابل این خشونت‌ها اقدامی انجام نمی‌شود؛ مخصوصا که در روزهای گذشته به‌خودروی سیدجواد هاشمی تیراندازی هم شده بود.
علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در شبکه توییتر در این‌باره نوشته است: «به‌خودروی سیدمحمدجواد هاشمی، شهردار ناحیه۳ منطقه۱۹ به‌خاطر جلوگیری از ساخت‌وساز غیرقانونی، چند روز پیش تیراندازی شد! مجددا با قمه به وی حمله شده که ۲۲بخیه خورده! شما گردن‌کلفتان قانون‌شکن پشت‌تان به کجا گرم است که می‌زنید و می‌درید و...؟! قانون گردن شما را...» عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در این‌باره در توییتر نوشت: «هاشمی در پاکدستی و جدیت در مقابله با فساد از مدیران شاخص شهرداری تهران است. برای سلامتی ایشان دعا کنیم.»‎ ناحیه3 منطقه19 در غرب این منطقه و شمال بزرگراه آزادگان قرار دارد و در سمت جنوب این بزرگراه محدوده شهرداری تهران به پایان می‌رسد و حریم شهر آغاز می‌شود. مشکلات گوناگون املاک در این محدوده باعث تخلفات و فساد متعدد شده است که منافع سرشاری برای سودجویان دارد. یکی از اعضای شورایاری این منطقه که نخواست نامش فاش شود در‌این‌باره می‌گوید: «معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده نعمت‌آباد و شهرک‌ها باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود. چرا ساخت‌وساز در محدوده اوقافی و انجام مراحل تراکم، تفکیک و دریافت پروانه باید سخت باشد. متأسفانه تا این موضوعات حل نشود اوضاع همین خواهد بود و مردم باز‌ هم دچار ضرر و زیان می‌شوند.» در فروردین امسال هم پرسنل شهرداری برای جلوگیری از قطع درختان وارد محوطه «مؤسسه ژئوفیزیک» شدند، اما مأموران حراست دانشگاه تهران با باتوم و گاز اشک‌آور با آنها برخورد کردند. در اسفند سال گذشته نیز حکم تخریب بخش اضافی ساختمان «پالادیوم» صادر شد؛ زمانی که کارکنان شهرداری برای تخریب این بنا وارد عمل شدند با وجود حضور نمایندگان قضایی و انتظامی در صحنه، باز هم کار به برخورد فیزیکی و دخالت پلیس و شلیک تیر‌هوایی رسید. سود ناشی از تخلف در کنار سوءاستفاده و فساد ساخت‌وساز باعث شده است که قانون‌شکنان دست به اقدامات خشونت‌آمیز   بزنند .

این خبر را به اشتراک بگذارید