• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159776
+
-

گل‌زن/ انصراف بلای جان لیگ زنان

الهام محمودی | روزنامه‌نگار

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۴‌‌بازی پیگیری شد. لیگ با حضور ۱۲‌تیم آغاز شد اما کم‌کم از کیفیت و تعداد بازی‌های آن کاسته می‌شود. سارگل بوشهر به‌دلیل انصراف از 2بازی توسط کمیته انضباطی از لیگ کنار گذاشته شد تا هر هفته یکی از تیم‌ها استراحت کند. این هفته طبق برنامه باید ۵‌دیدار انجام می‌شد اما تیم زارع باتری سنندج از سفر به بم امتناع کرد تا داستان تکراری انصراف به‌دلیل کاهش هزینه تکرار شود. باور کردنی نیست در سطح اول فوتبال یک کشور چنین اتفاقاتی رخ دهد اما در فوتبال زنان ایران هیچ اتفاقی دور از انتظار نیست. اینکه چه اصراری است لیگ حتما 12تیمی باشد، فقط فدراسیون می‌داند و سازمان لیگ.

هیچ جا خونه نیست
در مهم‌ترین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان، سپاهان اصفهان در فولاد شهر، ورزشگاه خانگی ذوب‌آهن میزبان ملوان بود که این بازی با نتیجه تساوی یک-یک به پایان رسید و زردپوشان اصفهانی از صدر جدول دور ماندند. در 3بازی اخیر خانگی طلایی‌پوشان، 2‌دیدار در نقش جهان برگزار شد که در هر 2‌بازی زنان سپاهانی موفق شدند حریف خود را شکست دهند. اما به‌نظر می‌رسد فولاد شهر خانه امن زردپوشان نیست! بیان محمودی سرمربی سپاهان نیز پس از گل اولی که تیمش دریافت کرد با عصبانیت بطری آب را پرت کرد و مصدوم شد. سپاهانی‌ها شاید اگر در زمین خودشان بازی می‌کردند حالا در کورس قهرمانی بودند و اینقدر ناراحت نمی‌شدند.

پول زنان در جیب مردان؟
قرارداد مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان و کادرش اسفند ماه به پایان رسید اما فدراسیون هیچ اقدامی برای تمدید قراردادشان انجام نداد. این بار جزو معدود دفعات بود که کادر تیم زنان در فدراسیون فوتبال قرارداد بسته بود. قرارداد ایراندوست به‌عنوان سرمربی تیم ملی ماهی ۲۰‌میلیون تومان بود که نه‌تنها پرداخت نشد بلکه خود او برای ایاب و ذهاب 8میلیون از جیب هزینه کرد. در حالی فدراسیون حاضر نشد حقوق و هزینه‌ سرمربی تیم زنان را پرداخت کند که افشاگری‌های جدید از پرداخت پاداش‌های چند میلیون تومانی به سرپرست تیم ملی مردان و اطرافیانش خبر می‌دهد. به‌نظر می‌رسد جیب فقط برای زنان خالی است؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید