• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159718
+
-

جنگ برای دستیار قهرمان

بارسا برای عنوان نایب‌قهرمانی و مایورکا برای فرار از سقوط می‌جنگند

جنگ برای دستیار قهرمان

با تساوی جمعه شب سه‌ویا مقابل کادیز، بارسا با پیروزی در بازی امشب مقابل مایورکا می‌تواند یک‌گام دیگر به نایب‌قهرمانی لالیگا و کسب سهمیه سوپرجام فصل آینده نزدیک‌تر شود. رقابتی شدید بین بارسا، سه‌ویا و اتلتیکو برای این سهمیه وجود دارد. سه‌ویا با یک بازی بیشتر تنها یک‌امتیاز از بارسا بیشتر کسب کرده.
   مایورکا پس از والنسیا و ختافه سومین تیم خشن لیگ است. آنها در این فصل 489بار روی بازیکنان حریف خطا کرده‌اند. بارسلونا در این رده‌بندی با 430خطا در رده دهم قرار دارد. رئال مادرید کمتر از همه تیم‌های لالیگا مرتکب خطا شده است؛ 350خطا.
   آخرین تقابل بارسلونا و مایورکا در بازی رفت این فصل بود که بارسا با تک‌گل لوک دی‌یونگ بر این تیم پیروز شد. بارسا در هفته‌های اخیر مقابل تیم‌های ته جدولی مشکل داشته و در زمین خودش هم امتیازات زیادی را از دست داده است. جدا از این 3‌بازی آخر در نوکمپ با شکست بارسلونا پایان یافته است. در همان بازی رفت مقابل مایورکا که در حال‌حاضر روی پله هفدهم جدول ایستاده، ترشتگن بهترین بازیکن زمین شد و این یعنی بارسا مقابل مایورکا هم تحت فشار بوده.
   انگشت پای چپ نیکو گونسالس دچار شکستگی جزئی شده. او بازی امشب را از دست می‌دهد و شاید فصل را هم از دست بدهد. در مقابل فاتی می‌تواند دقایقی در ترکیب به میدان برود. فاتی 3‌ماه از فوتبال دور بوده است. دمبله از التهاب لوزه رنج می‌برد و بازی مایورکا را از دست خواهد داد.
   بارسا 50مسابقه است که از روی ضربات کاشته موفق به گلزنی نشده. آخرین کاشته گل شده بارسلونا تقریبا یک‌سال پیش بود؛ کاشته مسی در مقابل والنسیا در ۲مه۲۰۲۱ که دقیقا یک سال و یک‌روز کم از آن می‌گذرد. بارسلونا در این فصل تنها 15بار صاحب ضربه ایستگاهی شده که واقعا ناچیز است. فصل پیش 57ضربه کاشته برای این تیم به‌دست آمد. در بین بازیکنانی که بارسلونا دنبال می‌کند، فقط گریمالدو متخصص ضربات آزاد است؛ او با بارسلونا B ۴‌گل و با بنفیکا ۵‌گل زده است.
   دیروز تولد 30سالگی تراشتگن هم بود؛ دروازه‌بان آلمانی که قبلا دیوار برلین لقب داشت اما حالا کسی از او رضایت ندارد. او در 522‌بازی باشگاهی، 205‌کلین‌شیت و در 28‌بازی ملی، 10‌کلین‌شیت داشته است.

خط حمله ناآشنا
به نظر می‌رسد بارسایی‌ها فصل آینده با خط حمله‌ای متفاوت رودرروی حریفان قرار خواهند گرفت

هواداران بارسلونا و بایرن این روزها نگران لواندوفسکی هستند. لوا از شرایطش در مونیخ راضی نیست. بایرن برای تمدید، قراردادی 2‌ساله بدون اضافه حقوق به او پیشنهاد داده و این در حالی است که بارسا مهاجم لهستانی 34ساله را 3‌ساله و در ازای حقوق سالانه بالای 30میلیون یورو یعنی 10‌میلیون بیشتر از بایرن می‌خواهد. این برای لوا وسوسه‌انگیز است. درصورت عملی شدن این اتفاق او 6برابر اوبامیانگ دستمزد خواهد گرفت.
   لوکاکو هم این روزها به لیست بازیکنان مورد نظر ژاوی اضافه شده. او از حضور در چلسی و چلسی از حضور او رضایت ندارند. بارسا ابتدا دنبال بچه‌غول نروژی -هالند- بود و حالا به‌خود غول بلژیکی -لوکاکو- رسیده است. خود لوکاکو دوست دارد به اینتر برگردد.
   از طرفی، گابریل ژسوس که در آرزوی بازی در لالیگا به‌سر می‌برد به باشگاه بارسلونا و همچنین رئال مادرید پیشنهاد شده.
   رافینیا، مهاجم برزیلی اورتون که بارسا زمانی حاضر بود 100میلیون برایش بپردازد، هنوز از لیست گزینه‌های خط حمله حذف نشده. با توجه به‌احتمال بالای سقوط اورتون به دسته پایین‌تر، این مهاجم هم با قیمتی معقول‌تر در دسترس است. دمبله هم به تمدید قرارداد نزدیک است.
   دمبله در روزهای گذشته پیشنهادی 17‌میلیون یورویی (دستمزد خالص سالانه + پاداش) از پاریس داشت که تاکنون باشگاه فرانسوی پاسخی دریافت نکرده است.
   آداما ترائوره جایی در تیم نخواهد داشت و باید به ولوز برگردد.
   لوک دی‌یونگ هم قرارداد قرضی‌اش تمام می‌شود و به سه‌ویا برمی‌گردد.
   بریتویت هم باید برود. ممفیس دیپای از یک باشگاه انگلیسی پیشنهاد 15میلیون یورویی دارد و چند تماس ناشناس هم از باشگاه‌های اسپانیایی گرفته شده. او از والنسیا پیشنهاد دارد.
   آنسو فاتی و فران تورس هم در خط حمله فصل آینده حضور دارند. فاتی امشب پس از مدتی طولانی به‌دلیل مصدومیت، می‌تواند دقایقی در ترکیب به میدان برود. خط حمله بارسا در سال آینده باید کاملا متفاوت و جذاب باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید