• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159775
+
-

گر گان؛یک‌قدم مانده به جام

با شکست سنگین ذوب‌آهن در بازی سوم از فینال لیگ برتر بسکتبال، امشب شهرداری گرگان فرصت دارد به پیروزی سوم برسد و جشن قهرمانی بگیرد

گر گان؛یک‌قدم مانده به جام

ذوب‌آهن بازی سوم از فینال را به شهرداری گرگان باخت؛ 92-59.این نتیجه و این اختلاف برای تیمی که مدعی قهرمانی است خوشایند نبود، نه برای خودش و نه برای هودارانی که با زحمت جمعه شب وارد سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی شده بودند. بازی سوم از فینال لیگ برتر با حرکت خوب اصفهانی‌ها آغاز شد، ارسلان کاظمی که در بازی دوم ناخواسته روی سر یکی از فیملبرداران تلویزیونی فرود آمده بود، با دسته گلی از او احوالپرسی کرد تا این تنها صحنه خاطره‌انگیز بازی برای اصفهانی‌ها باشد. آنها که بازی اول را با اختلاف کم 72-64 از دست داده بودند، در وقت‌های اضافه بازی دوم 89-87 به پیروزی رسیدند و توقع این بود که بازی سوم هم پایاپای پیش برود حالا با هر نتیجه‌ای.
ذوب‌آهن از ابتدای کوارتر اول شروع خوبی نداشت. درحالی‌که بازی به دقیقه‌5رسیده بود، بازیکنان این تیم امتیازی نگرفته بودند. این در حالی بود که شهرداری با درخشش پری پتی، ادوراس و محمد جمشیدی بازی را در اختیار داشت و 13امتیاز هم ثبت کرده بود. سجاد مشایخی با یک پرتاب بالاخره ذوب‌آهن را صاحب 2امتیاز کرد.

  تماشاگران معترض
ذوب‌آهن روی سکوها هم عقب‌تر از شهرداری بود. درحالی‌که هواداران گرگانی جایگاهشان را پر کرده بودند، تعداد اصفهانی‌ها انگشت‌شمار بود. بیرون استادیوم چند اتوبوس با پلاک اصفهان پارک شده بود و به‌نظر می‌رسید که باشگاه ذوب‌آهن مثل بازی‌های قبل تماشاگر به تهران آورده باشد اما آنها کجا بودند؟ در دقایقی که بازیکنان ذوب سعی می‌کردند فاصله را کم کنند، در هیاهوی تماشاگران گرگانی درهای آهنی سالن به صدا در آمدند؛ مشخص شد تماشاگران اصفهانی کجا هستند، آنها پشت درها مانده بودند. فدراسیون بسکتبال در بازی‌های فینال اجازه داده بود هر تیم 150تماشاگر داشته باشد؛ هر چند در هر 3‌بازی این تعداد خیلی بیشتر بود و به اعتراف خود گرگانی‌ها در بازی سوم نزدیک به 500‌تماشاگر از گرگان به تهران و سالن آمده بودند. اما چرا اصفهانی‌ها اجازه ورود پیدا نمی‌کردند؟ پروسه حضور تماشاگران در سالن متفاوت از همیشه بود. آنها باید در سامانه ثبت‌نام می‌کردند و بعد بلیت می‌خریدند. تعداد زیادی از تماشاگران اصفهانی‌ از این موضوع بی‌خبر بودند و مأموران اجازه ورود نمی‌دادند. آنها به همراه تعدادی از تماشاگران گرگان در دقایق پایانی کوارتر اول وارد سالن شدند. نه‌تنها اصفهانی‌ها که گرگانی‌ها هم به نحوه خرید بلیت و حضور در سالن معترض بودند. به‌گفته گرگانی‌ها، همه تماشاگران چه اصفهانی‌ و چه گرگانی از یک‌در و از یک‌راهرو به سکوها می‌رسیدند و با توجه به اینکه بلیت‌ها توسط یک نفر کنترل می‌شد، صف رسیدن به سالن طولانی بود. اصفهانی‌ها به محض رسیدن به سکوها اعتراضشان را با شعار دادن علیه رئیس فدراسیون نشان دادند: «داوری حیا کن فدراسیون را رها کن.» شاید تحت‌تأثیر اتفاقات روی سکو بود که ذوبی‌ها داخل زمین تمرکز کافی نداشتند. ارسلان کاظمی بعد از بازی دوم معترض شده بود که چرا تماشاگران گرگان نیم ساعت قبل از شروع بازی در سالن بودند ولی تماشاگران اصفهانی دیر وارد سالن شدند.

  ستاره‌های کم‌فروغ
ارسلان برخلاف بازی دوم در بازی سوم خوب نبود. آمار ضعیف بازی او این را تأیید می‌کند. او از 2‌پرتاب آزاد 2‌امتیاز گرفت. آرمان زنگنه ستاره بازی دوم هم شرایطی بهتر از ارسلان نداشت؛ شوت‌های او راه سبد را گم کرده بودند. او 6‌اقدام به پرتاب کرد اما نتوانست توپ را وارد سبد کند. در 3کوارتری که زنگنه در بازی بود فقط 3پرتاب آزاد را به نام خودش ثبت کرد، فقط 3‌امتیاز. بقیه بازیکنان ذوب هم دست کمی از این دو نداشتند. نه سجاد مشایخی روی فرم بود و نه فرید اصلانی. آنها نیمه را 42-24 به رختکن رفتند و درحالی‌که انتظار می‌رفت در نیمه دوم تغییراتی در روند بازی اتفاق بیفتد اما بازی بد ادامه داشت. این در حالی بود که حلقه با گرگانی‌‌ها یار بود و هر چه می‌زدند امتیاز می‌شد. گرگانی‌ها‌ با شور پتی را تشویق می‌کردند و پتی در جبران این حمایت‌ها، برایشان حرکات نمایشی اجرا کرد. در شروع کوارتر سوم او از حلقه آویزان شد و از پایین سرش را وارد سبد کرد، هرچند از داور تذکر گرفت. در هیاهوی گرگانی‌ها و دلبری‌های پتی، تماشاگران ذوب‌آهن عصبانی از روند بازی سکوت اختیار کرده بودند.

  جنگ نیمکت‌ها
وقتی در کوارتر سوم اختلاف امتیاز به بیش از 30‌امتیاز رسید فرزاد کوهیان کم‌کم ستاره‌هایش را نیمکت‌نشین کرد، در حدی که در کوارتر چهارم تیم دومش در زمین بود. حامد سهراب‌نژاد 39‌ساله به همراه بازیکنان جوان بازی بهتری به نمایش گذاشتند. اما اختلاف به حدی زیادشده بود که جبرانش راحت نباشد. مهران حاتمی هم که از پیروزی تیم مطمئن شده بود، به نیمکت‌نشینانش بازی داد تا هم آنها تجربه بازی در فینال را داشته باشند و هم بازیکنان اصلی‌اش برای بازی چهارم استراحت کنند. پتی و جمشیدی با اینکه دقایق پایانی بازی نکردند اما هر کدام 20‌امتیاز برای تیمشان گرفتند. فرید اصلانی تنها بازیکن ذوب‌آهن بود که امیتازش دو رقمی شد و 10‌امتیاز گرفت. در نهایت امشب ساعت 20:15بازی چهارم برگزار می‌شود. اگر گرگان به پیروزی برسد جشن قهرمانی برگزار می‌کند و اگر ذوب‌آهن برنده بازی باشد، قهرمان سه‌شنبه معرفی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید