• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159771
+
-

رفع آبگرفتگی پس از باران غافلگیرکننده

هوا
رفع آبگرفتگی پس از باران غافلگیرکننده

بعدازظهر دیروز باران‌ بهاری تهران اگرچه عده‌ای از شهروندان را غافلگیر کرد اما در ادامه هوای سالم و لذت‌بخشی به پایتخت بخشید. رنگین‌کمانی که در آسمان شهر هم تشکیل شده بود سوژه بسیاری از عکاسان و مردم شد. به گزارش همشهری، اما به هرترتیب رگباری بهاری، بخشی از نقاط منطقه یک و3 را دچار مشکل کرد. البته زباله‌هایی که همراه آب از جوی‌ها بیرون می‌آمد بیش از پیش بر نرختن زباله در سطح شهر تاکید می‌کرد. مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در این رابطه به همشهری گفت: «در فصل بهار گاهی با حرکت یک ابر، بخشی از شهر با بارش باران مواجه می‌شود. بارش‌ بهاری بعدازظهر دیروز نیز در شمال شهر تهران شروع شد و مناطق یک و3 را دربرگرفت. یعنی در ساعتی از روز ناگهان باران گرفت و بعد خیلی زود قطع شد. از آنجایی که شدت باران زیاد بود، در برخی از نقاط به‌دلیل عدم‌کشش نهرها، با آبگرفتگی مواجه شدیم و خوشبختانه خیلی زود مشکل برطرف شد.»
اصغر عطایی عنوان کرد:‌ «برای جلوگیری از آبگرفتگی همکاران ما در شهرداری تهران معمولا پیشگیری می‌کنند. اما به‌دلیل اینکه بارش‌های بهاری لحظه‌ای است و ناگهان حجم زیادی آب به داخل نهرها سرازیر می‌شود، مشکلاتی به‌وجود آمد. همانطور که گفتم، مشکل بزرگی نبود و خیلی زود هم آبگرفتگی‌ برطرف شد. البته در این میان، زباله‌های رهاشده‌ای که در مسیر جوی‌ها و کانال‌ها قرار می‌گیرد و به موضوع دامن می‌زند را نباید نادیده گرفت.» او اضافه کرد: «نیروهای خدماتی مناطق یک و 3خیلی زود وارد عمل شدند و عملیات به سرعت انجام شد. بارندگی بیشتر در سطح منطقه یک بود و به همین دلیل، نیروهای خدماتی در این منطقه با تمام توان درصدد رفع مشکل برآمدند. بعد از آن هم عوامل ثابت در مناطق یک و 3مستقر شدند تا اگر بار دیگر بارندگی اتفاق افتاد، وارد عمل شوند.»
شمال شهر تهران و به‌خصوص در محدوده منطقه یک، نیروهای خدماتی به حالت آماده‌باش درآمدند. زیرا بیشترین آبگرفتگی در منطقه یک گزارش شده است. شهردار منطقه یک تهران به همشهری گفت: «با پیگیری‌هایی که از طریق هواشناسی انجام شده بود، پیش‌بینی بارش باران را در این هفته داشتیم. برای همین، تمهیدات لازم در این حوزه انجام شد. 150نقطه در منطقه یک حائز اهمیت برای رسیدگی به‌هنگام در حوزه نزولات جوی تشخیص داده شده بود که ما با اعزام و استقرار نیروهای ثابت به تعداد 500نفر در روز گذشته عملیات رسیدگی را انجام دادیم.» حمیدرضا حاجوی یادآور شد: «موضوع بحرانی در منطقه یک نداشتیم، ولی به‌دلیل اینکه نهرها بعضا قدیمی است و دبی کمی از آب را تحمل می‌کند، در اوج بارش پس‌زدگی را به همراه دارد. برای همین، در تمامی سطوح نواحی 10گانه منطقه رسیدگی و رصد صورت گرفت تا موانع برطرف شود.» 
همچنین بخش‌هایی از منطقه3 و به‌خصوص خیابان ولیعصر دچار آبگرفتگی شد. شهردار منطقه 3به همشهری گفت: «ما در تقاطع خیابان حضرت ولیعصر(عج) و بزرگراه مدرس که پل پارک‌وی را داریم، مشکل آبگرفتگی به‌دلیل عدم‌کشش نهر به‌وجود آمد؛ یعنی مسئله فقط لایروبی نهرها نیست و اگر دقت کرده باشید، روز گذشته در سطح منطقه آبگرفتگی نداشتیم؛ به این دلیل که لایروبی سطح نواحی به‌طور کامل انجام می‌شود.» حمید جوانی اضافه کرد: «شهرداری منطقه3 در برنامه کاری سال1401 ادامه کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی که از سطح منطقه یک به سمت منطقه3 جاری می‌شود، قرار داده تا بتوانیم آن را در منطقه3 تکمیل کنیم. اگر مشکل این شبکه را برطرف کنیم، مشکل آبگرفتگی در این محدوده هم حل می‌شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید