• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159720
+
-

قول می‌دهم جبران کنم

حضرت‌قلی‌زاده‌ برای اولین‌بار حضور در مسابقات برون‌مرزی را تجربه کرد اما از اینکه در فینال بازنده بوده حسابی ناراحت است

داریوش حضرت‌قلی‌زاده آزادکار اهل شهر شیروان است؛ شهری در خراسان شمالی. او جزو معدود کشتی‌گیران غیرمازنی است که در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان دوبنده تیم ملی را پوشید. حضرت‌قلی‌زاده دراین مسابقات، در همه کشتی‌هایی که قبل از فینال گرفت، از حریفان عقب ‌افتاد ولی دوباره به کشتی بازگشت و به‌عنوان کشتی‌گیر برنده از تشک خارج ‌شد. با این حال در فینال عملکرد ضعیفی داشت و به مدال نقره رسید. او با وجود کسب مدال ناراحت است اما قول می‌دهد این شکست را در تورنمنت‌های بعدی جبران کند. 

  سطح مسابقات چطور بود؟
امسال سطح مسابقات نسبت به سال‌های پیش بالاتر بود. همانطور که دیدید قهرمانان جهان و المپیک در این رقابت‌ها حضور داشتند. در وزن 61‌کیلوگرم هم که من کشتی گرفتم، ری‌هی‌گوچی نایب قهرمان المپیک ریو و قهرمان امیدهای جهان حضور داشت که در فینال با هم روبه‌رو شدیم و متأسفانه کشتی را واگذار کردم. خدا را شکر که دست خالی بازنگشتم و شرمنده مردم نشدم. همشهری‌های عزیزم و تمام مردم خیلی به من لطف داشتند، برای همین انگیزه بیشتری گرفتم تا در آینده شکستم را جبران کنم.

  در کشتی فینال چه اتفاقی افتاد که کشتی را یکطرفه واگذار کردی؟
درباره کشتی فینال هیچ حرفی برای گفتن ندارم. حریفم عنوان‌دار المپیک و جهان بود ولی این نمی‌تواند باختم را توجیه کند. باید بیشتر تلاش کنم تا بتوانم در آینده این شکست را جبران کنم. دکتر دبیر و آقای درستکار سرمربی تیم ملی و سایر مربیان در این مدت خیلی به من کمک کردند و با این شکست شرمنده آنها شدم ولی قول می‌دهم جبران کنم.

  در همه کشتی‌هایی که گرفتی، عقب می‌افتادی ولی بازگشت خوبی داشتی. دلیل این عقب افتادن در همه کشتی‌ها چه بود؟
من برای حضور در 61‌کیلوگرم حدود 5‌کیلو وزن کم کردم و حدود 2‌ساعت بعد از وزن کشی روی تشک رفتم. در شروع کشتی اول با اینکه حریف کره‌ای سرشناس و عنوان‌دار هم نبود، عقب افتادم ولی هرچه از مسابقه گذشت، توانستم به کشتی مسلط شوم و درنهایت به پیروزی برسم. بعد از کشتی اول دچار گرفتگی عضلات شدم ولی با کمک دکتر امیر ساسان و استفاده از قرص و آمپول شل‌کننده عضلات خودم را آماده کشتی دوم کردم. با کشتی‌گیر بحرینی که روسی‌الاصل بود کشتی داشتم. این کشتی‌گیر مدال طلای قهرمانی آسیا را دارد و واقعا کشتی بلد بود. در این کشتی 9بر 2عقب افتادم ولی هرچه گذشت من از نظر بدنی بهتر شدم و حریفم تحلیل رفت و درنهایت پیروز شدم. در کشتی سوم با حریف قزاق هم اتفاقات مشابه با 2‌کشتی قبل افتاد ولی خدا را شکر توانستم به پیروزی برسم و فینالیست شوم اما در فینال شرمنده همه عزیزان شدم و امیدوارم در آینده جبران کنم.

  با توجه به اینکه در وزن المپیکی نیستی در بازی‌های آسیایی حضور نداری. برای حضور در ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان چه برنامه‌‌ای داری؟
من سرباز تیم ملی و تابع نظر کادر فنی هستم و در هر مسابقه‌ای که روی تشک بروم سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. اول باید تلاش کنم تا دوبنده تیم ملی را کسب کنم و بعد از آن به فکر نتیجه گرفتن در مسابقات باشم.

  جزو پدیده‌های مسابقات قهرمانی کشور بودی و از همانجا به دوبنده تیم ملی رسیدی. قبول داری چرخه انتخابی باعث شد دیده بشوی؟
دقیقا همینطور است. زمانی که چرخه انتخابی تیم ملی اعلام شد، مشخص بود که نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند و همین مسئله به من انگیزه داد تا بتوانم با اولی در مسابقات کشوری عضو تیم ملی بشوم. با این چرخه کشتی‌گیر جواب زحماتش را می‌گیرد. از رئیس فدراسیون و کادر فنی که این فرصت را یکسان در اختیار کشتی‌گیران قرار دادند تا بتوانند توانایی‌های خودشان را نشان دهند و به دوبنده تیم ملی برسند، تشکر می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید