• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159715
+
-

بازی‌های سرنوشت‌ساز جزیره

شاید امروز تکلیف اورتون و آرسنال روشن شود

امروز در لیگ برتر 2‌بازی مهم برگزار خواهد شد. چلسی در حالی در زمین اورتون به میدان می‌رودکه این تیم ریشه‌دار در منطقه سقوط قرار دارد. اورتون 71سال است که در بالاترین سطح لیگ فوتبال انگلیس حضور دارد و از این حیث در رده سوم است. باسابقه‌ترین باشگاه در سطح اول فوتبال انگلستان آرسنال است که 109سال در این سطح حضور داشته. دومین باشگاه برنتفورد است که از آخرین باری که از سطح اول سقوط کرده، 75سال می‌گذرد. نکته اینجاست که آنها در همه این مدت در لیگ اصلی غایب بوده و تازه 2فصل است که به لیگ برتر برگشته‌اند.
بازی دیگر امروز بین وستهم و آرسنال برگزار خواهد شد که نبرد مستقیم بر سر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود. وستهم هنوز روی کاغذ شانس سهمیه دارد. آرسنال با 2‌امتیاز بیشتر از تاتنهام و 5امتیاز بالاتر از منچستر شانس اصلی کسب سهمیه چهارم لیگ قهرمانان است. 2‌پیروزی پیاپی مقابل چلسی و منچستریونایتد، خاطره 3‌باخت پشت‌هم این تیم در لیگ را پاک کرده است. آرسنال 33‌بار وستهم را در لیگ شکست داده. در تاریخ لیگ برتر تنها تیمی که آرسنال موفق شده بیشتر از وستهم آن را شکست بدهد اورتون است؛ با 34‌پیروزی. با کارت زردی که گرانیت ژاکا در بازی با منچستریونایتد گرفت او مجموعا 50کارت زرد در لیگ گرفته و بعد او پاتریک ویرا با 72کارت زرد رکورددار است. ممکن است امتیازات و تفاضل گل آرسنال و تاتنهام در پایان فصل برابر شود. در این صورت یک دیدار پلی‌آف در زمین بی‌طرف بین 2‌تیم برگزار می‌شود تا تکلیف سهمیه چهارم روشن شود.تاتنهام امروز میهمان لستر خواهد بود.
چلسی در حالی ساعت17:45 امروز در ورزشگاه گودیسون پارک به میدان می‌رود که به‌نظر می‌رسد واگذاری باشگاه از آبراموویچ به خریدار جدید قطعی شده است. منابعی تأیید کرده‌اند که تاد بوهلی در رقابت برای خرید چلسی پیروز شده است. منابع تلگراف می‌گویند که این آمریکایی به‌عنوان خریدار ترجیحی باشگاه تأیید خواهد شد. با این ‌حال خریدار بریتانیایی هنوز ناامید نیست. سر جیم راتکلیف ۶۹‌ساله، سومین مرد ثروتمند بریتانیا و مالک شرکت Ineos (فعال در صنایع فرآورده‌های پتروشیمی) با ارائه پیشنهادی به ارزش 4.25‌میلیارد پوند که 2.5میلیارد آن مستقیما در اختیار بنیاد خیریه باشگاه برای کمک به قربانیان جنگ اوکراین قرار می‌گیرد و 1.75‌میلیارد برای سرمایه‌گذاری در طول ۱۰‌سال آینده اختصاص داده شده، منتظر پذیرش این پیشنهاد از سوی دولت انگلیس و بانک راین است.

این خبر را به اشتراک بگذارید