• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159569
+
-

فلسطین تنها نیست

گزارش2
فلسطین تنها نیست

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ازسوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به نام روز قدس نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم در۹۰ کشور با حضور آزادی‌خواهان جهان برگزار شد. سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از مردم برای حضور شکوهمند در این راهپیمایی دعوت کردند و مسئولان نیز همپای مردم روزه‌دار در راهپیمایی شرکت و با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کردند. در این گزارش به برخی اظهارات مسئولان شرکت‌کننده و حاشیه‌های آن پرداخته‌ایم.

روز قدس نویدبخش نابودی صهیونیست‌هاست 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راهپیمایی روز قدس قطعا نویدبخش نابودی رژیم صهیونیستی است. آیت‌الله آملی لاریجانی با حضور در راهپیمایی روز قدس با اشاره به پیام حضور مردم تصریح کرد: پیام اصلی این حضور، این است که فلسطین همچنان زنده است و آرمان قدس شریف و حمایت از جبهه مقاومت، مسئله و اولویت ملت‌های مسلمان است. وی با اشاره به آیه شریفه «ان تنصروالله ینصرکم»، آن را وعده قطعی الهی دانست و افزود: این مردم مظلوم با مقاومت، قیام و جهاد خود، ان‌شاء‌الله بنا به وعده الهی، نصرت حق متعال را جلب خواهند کرد.

ذلت صهیونیست‌ها با قدرت حزب‌الله
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز مانند برخی دیگر از وزرا با حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: حزب‌الله به تنهایی رژیم صهیونیستی را به ذلت کشانده است و این موضوع سبب شده است امروز هیچ کشوری از قدرت پوشالی اسرائیلی‌ها واهمه نداشته باشد. وی افزود: 40 سال پیش قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی تبدیل به نماد قدرت شده بود و کل کشورهای عربی از پس آن بر نمی‌آمدند، ولی امروز به پشتوانه مبارزه مردم فلسطین و جهانی شدن روز قدس، ورق برگشته و حزب‌الله به تنهایی این رژیم را به ذلت کشانده است و امروز هیچ کشوری از قدرت پوشالی اسرائیلی‌ها واهمه ندارد.

 برگزاری نشست نمایندگان کشورهای اسلامی درباره فلسطین
وزیر امورخارجه کشورمان نیز درحاشیه راهپیمایی روز قدس تأکید کرد: امروز مقاومت دربهترین شرایط خود درمنطقه لبنان و فلسطین است و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد. حسین امیرعبداللهیان اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی درهتک حرمت به مسجدالاقصی را محکوم کرد و افزود: ما در راستای مقابله با این هتک حرمت و محکومیت آن در3 هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک فشرده‌ای را انجام دادیم. با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و برخی از وزیران امورخارجه کشورهای اسلامی رایزنی و گفت‌وگو داشتیم و این درخواست را کردیم که نشست اضطراری در این ارتباط برگزار شود. وی افزود: هفته آینده این نشست درسطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی درجده برگزار می‌شود.

قدرت استکبار رو به افول است
رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز با اشاره به فرا رسیدن روز قدس گفت: امروز آرمان آزادی قدس شریف از چنگال دژخیم صهیون به برکت خون مطهر شهدای مقاومت و دلبستگان مقابله جهانی با استکبار بیش ‌از گذشته و ان‌شاءالله به‌زودی دست یافتنی است. حجت‌الاسلام حسین‌ طائب افزود: رژیم سست‌بنیاد صهیونیستی به لبه پرتگاه زوال خود نزدیک شده و دیگر توان دفاع و تامین امنیت خود را ندارد. صداهای مخالف از درون سرزمین‌های اشغالی بلند شده و ما مطلعیم که مسئولان سیاسی امنیتی صهیونیست نه فقط از ترس شمشیرهای برکشیده مقاومت که الان از بیم فروپاشی داخلی خواب راحت ندارند. البته این تازه اول کار است. وی افزود: حامی همیشگی رژیم اشغالگرقدس یعنی آمریکا هم حال و روز خوبی ندارد. قدرت استکباری و عالمگیر آمریکا دیگر رو به اتمام است.

حضور کلیمیان ایران در راهپیمایی روز قدس 
جمعی از کلیمیان ایران نیز در راهپیمایی روزقدس با حمل پلاکاردها و شعارهایی در محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، از مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگران حمایت کردند. نماینده کلیمیان درمجلس شورای اسلامی درحاشیه این مراسم گفت: قدس روز همدلی آزادی‌خواهان جهان است و مختص به مسلمانان نیست. همایون سامه‌یح افزود: روز قدس اختصاص به تمام افرادی دارد که وجدانشان برای آزادی فلسطین بیدار است و درمقابل رژیم صهیونیستی اعتراض خود را نشان می‌دهند. وی بیان داشت: قدس روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است و باعث دلگرمی مردم رنج کشیده این سرزمین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید