• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159516
+
-

آبگیری کامل سد بیدواز تا پایان امسال

‌خبر
آبگیری کامل سد بیدواز تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از آبگیری کامل سد بیدواز اسفراین تا پایان سال‌جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، سیدعقیل مرتضوی اظهار کرد: طی چند سال گذشته فروچاله‌ای در بدنه سد مشاهده شد که این فروچاله در بالاترین سطح خود قرار داشت و از آنجایی که منطقه گسلی و ساختار سد خاکی است، خروجی آب نداشتیم.
وی گفت: بعد از مشاهده چنین مشکلی مطالعات تکمیلی برای علاج بخشی سد انجام و سپس در سال ۹۲ یک پنل تخصصی در وزارت نیرو با حضور اعضای خبره صنعت آب برگزار و طرحی مصوب شد.
مرتضوی افزود: در سال ۹۵ نیز پیمانکار برای اجرای طرح گرفته شد و اجرای طرح تا سال ۹۸ ادامه یافت که بعد از آن متأسفانه به کمبود اعتبار برخورد کردیم.
وی ادامه داد: حدود 2سالی بود پروژه به حالت تعلیق درآمده بود و در اواخر سال گذشته با تزریق اعتبار، عملیات ساخت دوباره ادامه یافت.

نیاز به اعتباربیشتر
این مقام مسئول تأکید کرد: امسال سد بیدواز وارد مدار بهره‌برداری و آبگیری قرار می‌گیرد، اما هنوز برای تکمیل آن نیاز به ۳۰میلیارد تومان اعتبار است.
وی خاطرنشان کرد: در سیل سال ۹۸ با وجود اینکه عملیات علاج‌بخشی در این سد در حال انجام بود، سیلاب‌های شهرستان‌های اسفراین مهار شد و آب تا تراز ایمن ذخیره‌سازی شد که اگر این سد نبود شاید به‌علت جاری شدن سیلاب‌ها مشکلاتی نیز به‌وجود می‌آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید