• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159496
+
-

خروش جهانی برای رهایی قدس شریف

راهپیمایی روزجهانی قدس، فردا همزمان با تهران در بیش ‌از 900شهر ایران و 90کشور جهان برگزار می‌شود

مقاومت
خروش جهانی برای رهایی قدس شریف

 راهپیمایی روزجهانی قدس، پس‌از 2سال وقفه به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فردا همزمان با تهران در بیش‌از 900شهر در سراسرکشور برگزار می‌شود؛ مراسم مردمی و باشکوهی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگ‌بندی استان‌ها، از مساجد بزرگ و میدان‌های اصلی به سمت میعادگاه‌های نمازجمعه آغاز خواهد شد.
به‌گزارش همشهری، با توجه به برنامه اعلام شده، امسال در تهران از 10مسیر تعیین‌شده و ساعت 10صبح راهپیمایی آغاز و به سمت دانشگاه‌تهران، میعادگاه نمازجمعه، ادامه می‌یابد. در دیگر استان‌ها نیز زمان راهپیمایی با توجه به زمان افق در همان استان اعلام خواهد شد. همچنین فردا در تهران 2هزارو500دستگاه اتوبوس شرکت‌واحد مردم روزه‌دار را از میدان‌های اصلی شهر به سمت مسیرهای راهپیمایی منتقل خواهند کرد. از سوی دیگر خدمات‌رسانی شرکت مترو نیز رایگان خواهد بود و جمعیت هلال‌احمر، اورژانس کشور و سازمان آتش‌نشانی در همه مسیرهای راهپیمایی سراسر کشور حاضر خواهند بود.
بر اساس اعلام مسئولان مربوط قرار است روز جمعه بیش‌از 5هزار عکاس، خبرنگار، تصویربردار داخلی و خارجی مسئولیت پوشش خبری این مراسم باشکوه و دشمن‌شکن را برعهده داشته باشند. حدود 420ساعت برنامه تولیدی در غالب 948برنامه برای پخش از رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تدارک دیده‌ شده‌است.
با توجه به اعلام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این مراسم در بسیاری از روستاهایی که از برپایی نمازجمعه برخوردار نیستند نیز به شکل تجمع و محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های قدس شریف برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در نشست‌خبری دیروز که با هدف تشریح برنامه‌های گرامیداشت روزجهانی قدس برگزار شد، همچنین از برپایی راهپیمایی یا تجمع‌هایی در حمایت از آرمان‌های قدس شریف در حدود 90کشور جهان خبرداد؛ مراسمی که با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار می‌شود.

برنامه‌های تدارک دیده شده
وی همچنین از برگزاری همایش‌هایی با موضوع فلسطین و قدس خبر داد که برهمین اساس قرار است همایش بزرگی با عنوان «فلسطین مظلوم» در محل استادیوم غزه با حضور مردم مقاوم غزه و سخنرانی رهبران مقاومت برگزار شود. در داخل کشور نیز برگزاری همایش‌های متنوعی در دستورکار بوده‌است. کنگره «قدس شریف» امروز (پنجشنبه) با حضور دانشجویان و طلاب و سایر قشرها در محل لانه جاسوسی در تهران برگزار خواهد شد.
براساس اعلام مسئولان، فضای‌مجازی هم یکی از بسترهای تدارک دیده شده برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز جهانی قدس محسوب می‌شود و با توجه به این موضوع نشست‌های مختلف و متنوعی به شکل وبیناری در این ایام به‌صورت گسترده درحال برگزاری است؛ نشست‌هایی که تا 24اردیبهشت‌ماه که «روز نکبت» نامگذاری شده، با حضور کارشناسان و اندیشمندان داخلی و خارجی ادامه خواهد یافت.
برپایی کارگاه‌های هنری و نمایشگاه‌های عکس، برگزاری برنامه‌های عکاسی و خطاطی، اجرای نمایش‌های میدانی، اجرای سرود و اجرای پویش‌های مختلف در فضای‌مجازی ازجمله پویش «یک سطل آب تا محو غده سرطانی اسرائیل»، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در سراسر کشور با هدف گرامیداشت هرچه باشکوه‌تر روزجهانی قدس خواهد بود.

شعارهای راهپیمایی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دراین باره با بیان اینکه برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، رژه 40گردان رزمی در تهران برگزار می‌شود، گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیینی در مساجد کشور و در پایگاه‌های بسیج هم از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام موسی‌پور افزود: بیش‌از 30سخنران ملی برای ایراد سخن و ارائه تحلیل به استان‌های مختلف کشور اعزام می‌شوند و به‌عنوان سخنرانان پیش ‌از خطبه‌های نمازجمعه روز قدس، به روشنگری در این حوزه می‌پردازند.
وی ادامه‌داد: مانند سال‌های گذشته، نمادهای صهیونیستی و شیطانی آمریکا در مسیرهای راهپیمایی در سراسرکشور، به‌عنوان رمی شیطان مورد تنفر و انزجار مردم ایران به آتش کشیده می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امسال نیز راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر 4دیپلمات ربوده شده ایرانی توسط صهیونیست‌ها، یاد و خاطره بیش‌از 40سال اسارت آنان را گرامی می‌دارند.
حجت‌الاسلام موسی‌پور اضافه‌کرد: شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، مانند سال‌های گذشته، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه» و «تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف» خواهد بود. در انتهای راهپیمایی نیز قطعنامه پایانی به تأیید ملت ایران خواهد رسید.

مکث
رژیم صهیونیستی؛ منشور مجسم نقض حقوق‌بشر جهانی

معاون سیاسی وزارت امورخارجه در همایش «همه‌پرسی فلسطین» که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: فلسطین، پدیده‌ای است که ارزش‌های انقلاب اسلامی ازجمله عدالت‌طلبی، استقلال‌خواهی، سلطه‌گریزی و... در آن به‌طرز قابل‌توجهی جلوه‌گری می‌کند. علی باقری‌کنی با بیان اینکه در پروژه «پیمان ابراهیم»، فلسطینی‌ها و حقوق آنها وجه‌المصالحه سیاست، اقتصاد و امنیت موقت و معلق برخی دولت‌ها قرار گرفته‌است، افزود: حداکثر کارکرد پروژه پیمان ابراهیم برای رژیم صهیونیستی، در حد تنفس‌مصنوعی دادن به این رژیم اشغالگر است. این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: در میان همه موضوع‌هایی که در قضیه فلسطین اهمیت دارد، هیچ مسئله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق‌بشر نیست. رژیم صهیونیستی، منشور مجسم نقض حقوق‌بشر جهانی به‌شمار می‌رود و 7دهه است که مالک انحصاری دایره‌المعارف جامع نقض حقوق بشر شناخته می‌شود. معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان همچنین تأکید کرد: موضوع فلسطین، یک اختلاف بر سر تکه‌ای از سرزمین نیست؛ چراکه رژیم صهیونیستی نماد نقض نظام‌مند حقوق‌بشر در گستره تاریخ و در سطح جهانی است. باقری‌کنی با بیان اینکه در فلسطین، صلحی پایدار خواهد بود که مبتنی بر عدالت باشد و عدالت هیچ قرابتی با تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها ندارد، گفت: حمایت غربی‌ها از صهیونیست‌های اشغالگر، ادعاهای لیبرالیسم درباره حقوق بشر و دمکراسی را به چالش کشیده‌است. تروریسم محصول تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌هاست؛ لذا رژیم صهیونیستی حقیقتا نماد انحصاری «تروریسم دولتی» است. وی با بیان اینکه هر ابتکاری که به پایان تجاوز و اشغالگری در فلسطین منجر نشود، راه‌حل نیست، بلکه بیراهه است، افزود: راه‌حل مسئله فلسطین سخت‌افزاری (مقاومت) و نرم‌افزاری (همه‌پرسی) است و لذا هرکدام که زودتر به تجاوز و اشغال پایان دهد و موجب بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین اصلی خود شود، صلح پایدار را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد. باقری‌کنی با تأکید بر اینکه مقاومت و همه‌پرسی 2روی سکه استیفای حقوق ملت فلسطین هستند که در عمل هر یک که زودتر به نتیجه برسند، منجر به حل و فصل پایدار قضیه فلسطین خواهند شد، ادامه داد: مقاومت حق غیرقابل‌انکار مردم فلسطین است و کمک به مقاومت وظیفه همه کسانی است که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند. بر این اساس کسانی که از مبارزات ملت فلسطین علیه تجاوز و اشغالگری حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، باید به‌عنوان ناقضان حقوق بشر یا دست‌کم حامیان نقض حقوق بشر مؤاخذه شوند. این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در پی محو فلسطین هستند؛ غافل از اینکه تفکر مقاومت ریشه در اعماق دل و جان آحاد ملت‌های منطقه، به‌ویژه ملت فلسطین دارد و لذا فلسطین محوشدنی نیست. باقری‌کنی اضافه‌کرد: با وجود اینکه حدود 70سال از اشغالگری فلسطین ازسوی صهیونیست‌ها می‌گذرد، اما کماکان این رژیم با چالش «بحران مشروعیت در بیرون» و «بحران هویت در درون» خود روبه‌روست و برنامه‌ریزی بلندمدت برای این رژیم سرابی بیش نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید