• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159499
+
-

در نخستین حاشیه خبری جلسه هیأت دولت مطرح شد

پاسخ کابینه رئیسی به 5 انتقاد عمومی

دولت
پاسخ کابینه رئیسی به 5 انتقاد عمومی

9ماه پس از تشکیل کابینه سیزدهم، وزرای دولت سیدابراهیم رئیسی، چهارشنبه 7اردیبهشت‌ماه برای نخستین‌بار در حاشیه خبری پایان جلسه هیأت دولت شرکت کردند. گفت‌وگوی اعضای هیأت دولت از اواخر دولت سابق متاثر از شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق یا برگزاری محدود درآمده بود. کاهش چشمگیر بیماری کرونا از روز گذشته فرصت مواجهه چهره‌های دولت رئیسی با خبرنگاران در نهاد ریاست‌جمهوری و پاستور را هم بدون محدودیت فراهم آورد. صحت و سقم وصول درآمدهای نفتی، استیضاح و جابه‌جایی در کابینه، گرانی دارو، کیفیت پایین سرعت اینترنت و مسائل محیط‌زیستی مهم‌ترین طرح مسائل خبرنگاران با وزرای کابینه بودند؛ محورهایی که انعکاس مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های مردم طی ماه‌های اخیر فعالیت دولت سیزدهم هم بودند. در بخشی از مهم‌ترین گفت‌وگوهای حاشیه جلسه هیأت دولت علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص تأیید و تکذیب‌ها نسبت به وصول درآمدهای نفتی در کشور صراحتا اعلام کرد: ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت را وصول می‌کنیم. حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به‌نحو مناسبی انجام خواهد شد. صالح‌آبادی به تسنیم گفت: درآمدهای ارزی صادرات‌های صورت گرفته به‌خصوص صادرات نفتی وصول شده است و در همین فروردین‌ماه اوضاع خوبی در حوزه درآمدهای ارزی داشتیم. به‌گفته او، تخصیص 11میلیارد دلار ارز در فروردین‌‌ماه گواه وصول درآمدهای ارزی است. او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ارز‌های بلوکه شده کشور در برخی کشورهای خارجی، گفت: مطالبات ما از کشور انگلیس وصول و حتی از آن پول استفاده نیز شده است. راجع به سایر وجوه مسدودی نیز به مرور زمان اطلاع‌رسانی کرده و خواهیم کرد. باید در مجموع گفت که روند کار به‌خوبی پیش می‌رود.
سخنگو و دبیر هیأت دولت درباره شائبات برکناری یا استیضاح برخی اعضای کابینه از سوی مجلس و دولت با توجه به ارزیابی‌های پایان سال گذشته کابینه گفت: استیضاحی در مجلس شورای اسلامی و تغییری در دستور کار دولت نیست. علی بهادری‌جهرمی گفت: برخی نمایندگان به‌صورت فردی مسائلی را مطرح می‌کنند، اما هیچ استیضاحی در صحن مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. اما وقتی نماینده‌ای نظر شخصی خود را بیان می‌کند این شایعه دامن زده می‌شود که تغییری در حال انجام است، اما دولت و مجلس تغییری در دستور کار ندارند. البته نظارت بر عملکردها وجود دارد، اما تغییر اعضای کابینه شایعاتی است که در فضای مجازی و رسانه‌ها وجود دارد.
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت هم درباره انتقادات از گرانی دارو خیلی سربسته پاسخ داد: «ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه بعد نداریم. همان روالی که در سال قبل بوده است، امسال هم هست. تامین دارو هم مشکلی ندارد و الان ارز فراوانی داریم و مواداولیه را هم داریم وارد می‌کنیم و مشکلی نیست.» علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌زیست نیز در واکنش به انتقاد خبرنگاران مبنی بر کشته شدن پلنگ در قائمشهر و نبود تفنگ بیهوش‌‌کننده، با قدردانی از حساسیت و دغدغه محیط‌زیستی خبرنگاران گفت: تفنگ به قائمشهر نرسید و در ترافیک گیر کرده بود. 

کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در واکنش به انتقادات از گرانی اینترنت و قطعی و کاهش سرعت آن گفت: مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید هستیم؛ مگر اینکه تضمین دهند کیفیت شبکه را طی یک برنامه‌ زمانبندی مشخص افزایش می‌دهند. او با اشاره به سرعت پایین اینترنت، گفت: کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد، ممکن است در منزل ما کند باشد و در محل کار شما پرسرعت باشد. به لحاظ رتبه‌بندی‌های جهانی که هفته گذشته منتشر شد ما در اینترنت موبایل ۶ پله ارتقا پیدا کرده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید