• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159488
+
-

راهپیمایی روز قدس دوباره مانند گذشته‌ها

دیوارنگاره بزرگ میدان ولیعصر شعار روز قدس امسال را نشان می‌دهد. «قدس محور است» و نشان می‌دهد که قدس در میانه منظومه‌ای از کشور‌های مسلمان قرار دارد. به گزارش همشهری، نهم اردیبهشت، شهر تهران میزبان راهپیمایی روز قدس است و امسال پس از 2سال وقفه، مردم روزه‌دار تهران پای پیاده در این مراسم عبادی سیاسی شرکت خواهند کرد؛ همانطور که در دهه‌های گذشته در این آیین حضور می‌یافتند. اما امسال این مراسم به شکلی که پیش از بیماری کرونا رایج بود، به اجرا درمی‌آید و در این میان شهرداری تهران با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راهور و دستگاه‌هایی همچون هلال‌احمر نیز برای خدمات‌رسانی به راهپیمایان و تبلیغات مرتبط با این مراسم تمهیداتی فراهم کرده است.

انتقال راهپیمایان از نقاط مختلف شهر
روابط‌عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از خدمات‌‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد.
بر این اساس، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان از ساعت ۹ صبح از مبادی «پایانه آزادی، چهارراه تهرانپارس، شمشیری، یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر (عج)، میدان خراسان، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، حکیمیه، شهرک شهید محلاتی، تجریش، میدان رسالت، میدان نبوت، میدان راه‌آهن، بازار دوم نازی‌آباد، ابوذر، میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهیدباقری، تهرانسر، دولت‌آباد و ۱۳آبان (شهید رجایی)» اقدام به جابه‌جایی شهروندان می‌کند.  

افزایش خدمات‌رسانی مترو 
برای سهولت در تردد شهروندان و راهپیمایان، فاصله حرکت قطارها در خط ۴متروی تهران از ابتدا تا پایان مراسم روز جهانی قدس کاهش می‌یابد. سرفاصله حرکت قطارها در این خط از ابتدا تا پایان مراسم از ۷ دقیقه به ۴دقیقه کاهش می‌یابد و میزان سرویس‌دهی در خط ۴متروی تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، افزایش خواهد یافت. تمام ایستگاه‌های خط ۴متروی تهران به‌ویژه ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، تئاتر شهر، شادمان، توحید، دکتر حبیب‌الله و استاد معین که در مسیر راهپیمایی قرار دارند، آماده ارائه خدمت مناسب به شهروندان خواهند بود. 

 مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران 
   مسیر شماره یک از مسجد امام حسین(ع) در میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و راهپیمایان از خیابان انقلاب به‌سوی دانشگاه تهران راهپیمایی می‎کنند.
   مسیر شماره 2 مسجد جامع ابوذر در میدان ابوذر به‌سوی خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر و میدان انقلاب.
   مسیرشماره 3مسجد دارالسلام در میدان منیریه به سمت خیابان ولی‌عصر(عج) و سپس خیابان انقلاب خواهد بود.
   مسجد امام زمان(عج) در خیابان آزادی و تقاطع خیابان بهبودی به‌سوی میدان انقلاب به‌عنوان مسیر شماره4 اعلام شد.
   مسیر شماره 5 مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در میدان توحید است که راهپیمایان از خیابان توحید و خیابان آزادی به سمت میدان انقلاب حرکت می‎کنند.
   مسیر شماره 6 از مسجد حضرت مهدی(عج) در خیابان ستارخان به سمت میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی و میدان انقلاب است.
   مسجد الجواد(ع) در میدان هفتم‌تیر آغاز مسیر شماره 7 به‌سوی خیابان کریم‌خان، میدان ولی عصر(عج) و بلوار کشاورز و دانشگاه تهران است.
   مسیر شماره ۸ از مسجد امام جعفر صادق(ع) در فلکه اول صادقیه به سمت خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی و میدان انقلاب.
   مسیر شماره ۹ از مسجد حضرت امیر(ع) در خیابان کارگر شمالی به سمت میدان انقلاب. 
   مسیر شماره ۱۰ از مسجد جامع رسول اکرم(ص) در تهرانسر آغاز می‌شود و با عبور از بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، خیابان آزادی و خیابان انقلاب به دانشگاه تهران ختم خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید