• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159363
+
-

بازارها/ قیمت گوجه در میدان مرکزی، زیر ۱۰هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با افزایش عرضه گوجه‌فرنگی از نقاط مختلف، قیمت هر کیلو محصول به کمتر از ۱۰هزار تومان در میدان مرکزی رسیده است. مصطفی دارایی‌نژاد  قیمت کنونی هر کیلو گوجه‌فرنگی میناب بندرعباس را ۷هزار تومان، جیرفت را ۸هزار تومان و کازرون را ۱۰‌تا‌۱۱هزار تومان اعلام کرد‌. هم‌اکنون هرکیلو گوجه سبز با نرخ ۳۰‌تا‌۹۰هزار تومان، توت فرنگی ۴۰ تا ۶۰هزار تومان، طالبی ۱۶هزار تومان  و هندوانه ۵ تا ۷هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵درصد سود در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

  کمبود قطعات یدکی خودرو در بازار
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: کمبود قطعه در بازار باعث رشد ۷ تا ۸درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو شده است. علیرضا نیک‌آیین با استقبال از طرح برخورد با فروش قطعات یدکی قاچاق و تقلبی، افزود: متأسفانه نوع اجرای این طرح ایراد دارد و هنوز تلاشی برای رفع آن صورت نگرفته است. 40درصد بازار قطعات یدکی در اختیار برندهای تقلبی است و زمانی که این حجم از کالا را از بازار حذف می‌کنید باید جایگزینی برای آن تعریف شود. هر کس جنسی هم دارد به‌دلیل نداشتن شناسه کالا تمایلی به فروش ندارد و بازار با کمبود قطعه روبه‌رو است.

  رشد بی‌رویه قیمت برنج‌‌
‌خبرگزاری فارس نوشت: قیمت برنج که در ماه‌های گذشته بی‌محابا افزایش یافته بود با وجود تزریق برنج به بازار همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت دارد‌. از سال گذشته پیش از فصل برداشت برنج، قیمت‌ها آرام آرام رشد کرد و آهسته و پیوسته افزایش یافت به‌طوری که اکنون در بازار، برنج ایرانی درجه یک تا کیلویی 100هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. گزارش مرکز آمار درباره متوسط قیمت کالاهای خوراکی در بهمن‌ماه۱۴۰۰ نشان می‌دهد برنج ایرانی نسبت به سال99 معادل 95.3درصد گران شده، قیمت‌ها دوباره در فروردین هم افزایش یافته و حتی از 100هزار تومان هم فراتر رفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید