• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159293
+
-

2شیفته شدن 2مرکز معاینه فنی خودرو

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران از 2شیفته شدن مراکز معاینه فنی آبشناسان و الغدیر خبر داد و گفت: «به‌علت افزایش تقاضا و تعداد مراجعان، مراکز معاینه فنی خودرو در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان عموما تا ساعت 18فعالیت می‌کنند، اما واحدهای سیار تا ساعت 19و 2مرکز آبشناسان و الغدیر در 2شیفت کاری تا ساعت 22باز هستند.» حسین مقدم تأکید کرد که با توجه به متفاوت بودن ساعت کاری، شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.
به گزارش همشهری، منابع آلاینده متحرک در آلودگی هوا سهم 60درصدی دارند و ازاین‌رو معاینات فنی مستمر می‌تواند این سهم را به حداقل برساند. به‌گفته مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران، در ‌ماه نخست امسال حدود 186هزار دستگاه خودرو در مراکز معاینه فنی شهر تهران پذیرش شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 34درصدی را نشان می‌دهد. حسین مقدم عنوان کرد: حدود 17هزار و 529دستگاه خودرو (80درصد) از ظرفیت تعیین وقت قبلی و اینترنتی استفاده کرده‌اند. او با بیان اینکه 28درصد خودروها به‌علت نقص فنی موفق به اخذ برگه سلامت خودرو در مراجعه اول نشدند، به همشهری گفت: «در یک‌ماه گذشته حدود 139هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که 111هزار معاینه عادی و 28هزار معاینه فنی برتر بوده است.» به‌گفته او، برگه معاینه فنی برتر فقط در 9مرکز بیهقی، سراج، آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، چمران و خاوران صادر می‌شود.

معاینه رایگان تاکسی‌ها
هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های شهر تهران در 8مرکز معاینه فنی (بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، دماوند، چمران، نیایش و آبشناسان) رایگان است. مقدم با بیان این مطلب گفت: «این طرح باهدف کاهش آلودگی هوا، حمایت مالی از تاکسیرانان، ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای سالم و حفظ سلامت شهروندان اجرا می‌شود و تاکسیرانان درصورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه سیما تاکسی سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می‌توانند سالانه از این طرح (رایگان بودن مراجعه اول) بهره‌مند شوند.»

تعیین وقت قبلی در سامانه تهران من
سیستم نوبت‌دهی اینترنتی از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی (inspection.tehran.ir) در دسترس است. همچنین جهت اطلاع از وضعیت طول صف در مراکز به سامانه مدت انتظار در سایت معاینه فنی مراجعه و جهت انجام معاینه فنی خودروی خود خلوت‌ترین مرکز را انتخاب کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید