• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159261
+
-

بازارها/ گوشت با قیمت فعلی، گرانفروشی است

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام با بیان اینکه بازار گوشت قرمز کشور تامین است و کمبودی ندارد، گفت: با توجه به مازاد جمعیت دام زنده و کاهش قیمت این محصول، اما همچنان شاهد گرانفروشی گوشت قرمز هستیم که این موضوع گرانفروشی است و منطقی نیست. منصور پوریان افزود: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود برای حمایت از مصرف‌کنندگان و متعادل شدن بازار گوشت قرمز، با ممنوعیت صادرات دام زنده، واردات ۱۰هزارتن گوشت قرمز و خرید حمایتی دام اقدام کرد.

 توزیع روزانه ۷هزار‌ تن مرغ در سطح کشور
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم‌ جوجه‌ریزی و مازاد عرضه، قیمت مرغ تا پایان خرداد نوسانی ندارد. حبیب اسدالله‌نژاد افزود: با توجه به افزایش حجم جوجه‌ریزی و کاهش سرانه مصرف، میزان عرضه بیش از تقاضاست و روزانه 6500 تا 7000تن مرغ در سطح کشور عرضه می‌شود. بنابر آمار در فروردین ۱۳۳میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با احتساب سرانه مصرف کمتر از ۳۲کیلو پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ نوسانی نداشته باشد و همچنان تولیدکننده دچار زیان شود.

 پاکسازی بازار لوازم ‌یدکی از کالای قاچاق تا ۳ماه آینده
سرپرست دفتر خدمات نگهداری و فنی‌مهندسی وزارت صمت گفت: در 3ماه آینده باید بخش عمده کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه قطعات یدکی از بازار برچیده شود. حمید محله‌ای افزود: پیش‌تر قطعات یدکی خودرو باید شناسه رهگیری دریافت می‌کردند و وقتی کالایی گارانتی دارد، براساس این شناسه قابل رهگیری است. شبکه تولید و واردکننده‌ها باید از امروز ثبت نام در سامانه جامع تجارت را آغاز کنند و شناسه کالای خود را دریافت و روی محصول درج کنند. درخصوص کالاهایی که در سطح عرضه است و شناسه را روی آن درج نکردند، می‌بایست ضمن تعامل با زنجیره تامین، یا فراخوانی شود یا طی مراحلی شناسه رهگیری روی آنها درج شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید