• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159048
+
-

بازارها/ تشخیص پوشاک قاچاق سخت است

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از مشکلات بازرسان در امر کنترل و نظارت بر پوشاک قاچاق در سطح عرضه تشخیص ندادن پوشاک داخلی و خارجی است. امیرمحمد پرهام‌فر افزود: در سال‌های اخیر روند ورود پوشاک به کشور کنترل می‌شود و برای واردات پوشاک از طریق مسافری و یا واردات از طریق مناطق آزاد، سقف تعیین شده است. اگر در گمرک به فردی که یک چمدان پوشاک داشته باشد اجازه عبور بدهند، با بیشتر از آن برخورد می‌شود و برای آن فرد پته مسافری صادر می‌شود و باید جریمه ورود بپردازد.

 امروز؛ پایان مهلت مزایده میوه‌های عید
سازمان تعاون مرکزی روستایی، مازاد میوه‌های تنظیم بازاری نوروز 1401 موجود در سردخانه‌های خود را به مزایده گذاشته و از تمام متقاضیان دعوت به عمل آورده تا 4اردیبهشت، درخواست‌های خود را در تهران به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ارسال کنند. کل میوه تنظیم بازاری باقیمانده در انبارهای 28استان کشور، 12هزار و 250تن و در استان تهران، سیب 698تن و پرتقال تامسون 2هزار و 307تن است.

 جزئیات قیمت کالاهای اساسی سبد خانوار
بررسی وضعیت بازار کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ حاکی از این است که قیمت کالاهای اساسی نسبت به هفته گذشته باثبات اما همچنان گران است. ضمن اینکه قیمت تخم‌مرغ در برخی از مناطق شهر ۱۰هزار تومان افزایش پیدا کرده و با قیمت شانه‌ای ۵۵هزار تومان در این مناطق به مردم عرضه می‌شود. قیمت شکر نیز همچنان در نقاط مختلف شهر متفاوت است و رقمی بین ۲۱ تا ۳۰هزار تومان دارد. قیمت برنج ایرانی درجه یک بدون تغییر نسبت به هفته‌های گذشته همچنان بالای ۱۰۰هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید