• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159039
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/68DBN
+
-

خشم فلسطینی‌ها از محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی

رویداد
خشم فلسطینی‌ها از محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی

اقدام ارتش اسرائیل در بستن تنها گذرگاه باریکه غزه با واکنش‌های تند فلسطینی‌ها مواجه شده و فلسطینی‌ها رژیم صهیونیستی را به تنبیه دسته‌جمعی 2میلیون ساکن غزه متهم می‌کنند.
به گزارش الجزیره، این اقدام شنبه بعد از آن روی داد که ارتش اسرائیل، حماس را متهم کرد که یک روز قبل، موشک‌هایی را از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی ‌شلیک کرده است. ارتش اسرائیل گفته که یک موشک به یک میدان اصابت کرده است. جزئیات بیشتری از این برخورد ارائه نشده است. هفته گذشته هم ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود که 4موشک شلیک شده از غزه را رهگیری کرده است. تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و اسرائیل، همچون سال‌های گذشته در ماه رمضان به‌شدت افزایش یافته و حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی، از برخورد وحشیانه نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس با نمازگزاران در مسجدالاقصی در قدس شرقی به‌شدت ناراضی هستند.
ارتش اسرائیل به تلافی شلیک موشک، گفته است که عبور کارگران فلسطینی از گذرگاه ایرز(بیت‌حانون)، تنها گذرگاه به رژیم صهیونیستی، از یکشنبه ممنوع شده است. اتحادیه کارگران غزه گفته است که این کار، تنبیه جمعی مردم غزه است و به اقتصاد بسیار شکننده این منطقه، جایی که بیکاری بیش از 50درصد است، فشار مضاعفی وارد می‌کند. این اتحادیه اعلام کرده است این تصمیم در آستانه عید فطر، درد و رنج خانواده‌های فلسطینی غزه را بیشتر خواهد کرد. سام اماسی، رئیس این اتحادیه گفته است اجازه‌نامه‌هایی که از قبل صادر می‌شد بیشتر از اینکه وسیله‌ای برای بهبود معاش مردم باشد، اهدافی سیاسی داشتند. حازم قاسم، سخنگوی حماس گفته است که هدف از این اقدام تنگ‌تر کردن حلقه محاصره و نوعی تجاوز است که حماس نمی‌تواند قبول کند؛ «این اقدام به نتیجه نخواهد رسید. سیاست تنبیه جمعی فلسطینی‌ها همیشه ناکام مانده است.» نواز غزه 15سال است که از سوی رژیم صهیونیستی و مصر محاصره شده و رفت‌وآمد به آن، تنها از طریق گذرگاه‌های محدودی شدنی است. تنش‌ها و تبادل آتش بین حماس و رژیم صهیونیستی بعد از آن روی می‌دهد که تنش‌ها در مسجد‌الاقصی در قدس اشغالی شرقی به‌شدت بالا گرفته است. حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به نمازگزاران در این مکان مقدس، از ابتدای ماه رمضان به‌شدت افزایش پیدا کرده و نیروهای امنیتی، در چند مورد حرمت این مسجد مقدس را هتک کرده‌اند. صدها ‌نفر در این حملات بازداشت شده‌اند. روز جمعه، نیروهای امنیتی دوباره به این مسجد حمله و 57فلسطینی را مجروح کردند.  اسرائیل در سال 1967قدس شرقی را منضم کرد؛ اقدامی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود و این شهر، اشغالی خوانده می‌شود. فلسطینی‌ها می‌خواهند قدس شرقی اشغالی پایتخت کشور آنها در آینده باشد. از نظر آنها، اسرائیل می‌خواهد هویت اسلامی این شهر را از بین ببرد و مسلمانان را از آن اخراج کند. سال گذشته، خشونت بی‌سابقه اسرائیل علیه نمازگزاران روزه‌دار در مسجدالاقصی با واکنش شدید حماس در غزه مواجه شد و در نتیجه، جنگ موسوم به 11روزه آغاز شد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید