• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158975
+
-

خبرهای کوتاه/رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری معرفی شد


مهرداد باقری پیدنی طی حکمی از سوی علیرضا زاکانی به‌عنوان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منصوب شد. به‌گزارش همشهری، در بخشی از حکم‌شهردار تهران برای انتصاب مهرداد باقری به این سمت آمده است: «امید است با استعانت از پروردگار متعال و در راستای تحقق چشم‌انداز «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» با بهره‌گیری و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، نخبگان فرهنگی و هنری شهر تهران، ظرفیت عظیم مجموعه مردمی و به‌صورت خاص به صحنه آوردن ظرفیت‌های جبهه انقلاب اسلامی و رویش‌های نسل جدید و همچنین تحول در ساختار و نوآوری در الگوها و روش‌ها، موجبات تعالی و شکوفایی هنر و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را فراهم آورید.» باقری ‌ متولد۱۳۶۴ است و در رزومه کاری‌اش عناوینی چون معاونت راهبردی ستاد قرب فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه‌الله(عج)، مدیرکلی سازمان تبلیغات اسلامی، دبیری کارگروه تحول کتابخانه ملی ایران و مدیرکل دانشگاه مذاهب اسلامی دیده می‌شود.

نجلا محبوب شد

آمار بیننده‌های سریال‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان اعلام شد. به‌گزارش همشهری، نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های سیما در ماه مبارک رمضان۱۴۰۱ نشان می‌دهد که 74.8درصد مردم در این ماه مخاطب مجموعه‌های تلویزیونی بوده‌اند. سریال «نجلا۲» از شبکه 3 سیما با 26.8درصد مخاطب و 77.1درصد رضایت مخاطبان، در صدر سریال‌های پربیننده تلویزیون در ماه رمضان قرارگرفته است.

کارکردن در سینمای دینی دشوار است

عبدالحسن برزیده، فیلمنامه نویس و کارگردان درباره ساخت فیلم با مضامین دینی در سینما و سختی‌های آن می‌گوید: «اصولا کار کردن در زمینه دینی بسیار سخت است به‌خصوص آنکه حکومت، دینی و جمهوری اسلامی است و همیشه ممکن است گاردی در مقابل این آثار وجود داشته باشد، یعنی حتی اگر با عشق و جان و دل هم کار کنید ممکن است از آن برداشت پروپاگاندایی و حکومتی شود به همین دلیل تفکیک این مسائل در ذهن مخاطب سخت می‌شود و اصلا خیلی وقت‌ها مخاطب اثر را پس می‌زند. البته او حق دارد چون تبلیغاتی که در این‌باره شده خیلی وقت‌ها نصیحت‌گرایانه بوده، نه از جنس هنر. خیلی وقت‌ها این نوع سینما (دینی) مثل واعظی بوده که روی منبر صحبت می‌کند، البته ممکن است که همه پای منبر بروند و به صحبت‌های یک واعظ گوش دهند اما قرار نیست وقتی به سینما می‌روند هم پای منبر بنشینند. آنها توقع‌هایی دارند که اغلب برآورده نمی‌شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید