• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158972
+
-

پرواز شهیدی دیگر از سپاه در شب قدر

 هنوز از شهادت مأموران مرزبانی ناجا زمان زیادی نگذشته که سحرگاه شنبه خبری در زاهدان منتشر می‌شود که حکایت از تیراندازی به سمت خودروی سردار الماسی، فرمانده تیپ سلمان فارسی داشت. بلافاصله شایعه زخمی شدن سردار الماسی به‌عنوان تیتر اخبار مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. اندکی بعد اما، خبر دیگری منتشر می‌شود که حکایت از به شهادت رسیدن محافظ سردار الماسی دارد. شهید این حمله تروریستی، محمود آبسالان، فرزند سردار پرویز آبسالان، جانشین سپاه سلمان فارسی استان سیستان و بلوچستان است.

شهادت در شب احیا 
یک شاهد عینی به ایرنا گفته است خودروی سردار الماسی و محافظ وی حین عبور از این محل مورد حمله قرار گرفته است. ایسنا از این حمله گزارش دیگری دارد. این رسانه در گفت‌وگو با علیرضا مرحمتی، معاون سیاسی – امنیتی استانداری سیستان‌وبلوچستان و به نقل از وی می‌نویسد: ورودی شهر زاهدان یک ایست بازرسی بوده که متأسفانه سحرگاه شنبه مورد تیراندازی برخی اشرار قرار می‌گیرد. گرچه ایسنا گزارش خود را به نقل از معاون سیاسی و امنیتی بازنشر کرده است، اما روابط ‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند: در دقایق اولیه بامداد شنبه، سوم اردیبهشت همزمان با برگزاری مراسم لیالی‌قدر، با مشکوک شدن یکی از واحدهای گشتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به‌خودرویی دیگر در حومه شهر زاهدان، بر اثر تیراندازی رخ داده یکی از رزمندگان قرارگاه به نام محمود آبسالان به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 

واکنش‌ها به ترور و تشییع شهید 
اقدام تروریستی گروه‌های معاند در به شهادت رساندن شهید آبسالان با موجی از واکنش‌ها روبه‌رو شد. حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن این اقدام تأکید کرد: فرزند برومند دیگری از استانمان جام شهادت سر کشید. امنیت و استمرار امنیت و آسایش عمومی حاصل جانفشانی‌ها و رشادت‌های این مجاهدان طریق علوی است. پیکر شهید این حمله تروریستی روز گذشته با حضور گسترده مردم روزه‌دار و مسئولان از میدان امام حسین(ع) به سمت گلزار شهدای شهرستان زاهدان تشییع شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید