• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158969
+
-

به مناسبت فرارسیدن سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان سپاه از اقدامات آن می‌گویند

سپاه از دیدگاه فرماندهان

درحالی سپاه وارد چهل‌و‌چهارمین سال تاسیس خود شده است که این نهاد هر روز در حال بالندگی بیشتر در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی است. سپاه در مدت فعالیت خود با تحریم‌‌های مختلف داخلی و خارجی روبه‌رو بوده و برخلاف تصور تحریم‌کنندگان هر روز شاهد قوی‌تر شدن آن بوده‌ایم. در سالروز تصویب اساسنامه این نهاد، فرماندهان سپاه درباره عملکرد و جایگاه آن می‌‌گویند.

سپاه؛ نقطه ناامیدی دشمنان 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) گفت: سپاه معادل ملت ایران و انقلاب اسلامی است و به این دلیل محدود به زمان و مکان نمی‌شود. تحریم این نهاد یعنی تحریم ملت ایران و این تحریم تا به امروز جواب نداده است. سردار حسن حسن‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران ازهمان روزهای اول انقلاب رسالت خود را در پاسداری از ارزش‌های انقلاب تعریف کرد. او با بیان اینکه سپاه امروز نه یک قدرت داخلی بلکه قدرتی منطقه‌ای است، ادامه داد: سپاه پاسداران روزبه روز رشیدتر، قدرتمندتر و باتجربه‌تر شده است و دفاع از انقلاب و حفظ ارزش‌ها را با تمام قدرت در دستور کار خود قرار داده است. وی به حضور مقتدرانه سپاه در جنگ تحمیلی و مقابله با ضد‌انقلاب و پس از آن ورود تمام‌قد سپاه به عرصه‌های سازندگی و خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در عرصه مقابله با ضد‌انقلاب با قدرت عمل کرد، درعرصه سازندگی هم با ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در عرصه سدسازی، ساخت جاده و پل‌ها خوش درخشید وهر زمانی که ضرورت پیدا شود، سپاه با تمام قوا درعرصه‌های مختلف همکاروهمیار مردم و دولت است. این همکاری را می‌توان در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و ماجرای کرونا به خوبی مشاهده کرد. در هرجایی که انقلاب ایجاب کند، سپاه به‌موقع، با قوت، قدرتمندانه و مدبرانه حضور دارد و از انقلاب و اسلام دفاع کرده است. پاسداران بارها طعم شکست را به ضد‌انقلاب، اشرار، استکبار و نظام سلطه و رژیم صهیونیستی چشانده‌اند. سپاه پاسداران به‌عنوان لشکر بزرگ الهی به نقطه ناامیدی برای دشمنان تبدیل شده است.

سپاه؛ الهام‌بخش محور مقاومت
فرمانده نیروی زمینی سپاه می‌گوید کارنامه سپاه در این چند سال، یک کارنامه درخشان و درواقع نمایشگر تجربه یک ملت است و اعماق شخصیت و هویت ملت ایران را می‌توان در این کارنامه مشاهده کرد؛ چون سپاه باایمان و عقیده وارد میدان مجاهدت و مقاومت شد. نیرویی که قادر است از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلابی دفاع کند، فقط سپاه است. سردار سرتیپ محمد پاکپور در بیانیه‌ای که در سالروز تصویب اساسنامه سپاه صادر کرد، آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مردمی و انقلابی است که با تدبیر و آینده‌نگری حکیمانه رهبر فقید انقلاب اسلامی در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب از متن جامعه به‌پا خاسته ایران متولد شد و با پیوند ناگسستنی به ظرفیت‌های بی‌پایان جامعه ولایتمدار و خداجوی ایران و با پیروی از سیره و راه سرور آزادگان و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) توانسته است با تقدیم هزاران شهید و جانباز، نقش تعیین‌کننده‌ای در دفاع و حفاظت از نهال نوپای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ایفا کند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پیام خود خاطرنشان کرده است: شجره طیبه و پرثمر نهاد انقلابی سپاه در بیش از 4دهه از عمر خود، با فداکاری، ایثار، تلاش مجاهدانه و حضور در دشوارترین و پیچیده‌ترین صحنه‌های خطیر نظامی، دفاعی، علمی، فرهنگی، سازندگی، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی توانسته است مبتنی بر آموزه‌ها و تعالیم بلند و انسان‌ساز دین مبین اسلام و با تأسی به فرامین و رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ظرفیت‌ها و کارآمدی‌های یک نهاد انقلابی، اسلامی و مردمی را در حساس‌ترین مقاطع و تأثیرگذا‌رترین عرصه‌های پیشرفت کشور و نظام در برابر چشم جهانیان به‌خوبی به نمایش بگذارد. پاکپور امنیت کشور را مرهون تلاش‌های سپاه می‌داند و ادامه می‌دهد: سپاه، همراه و همگام با سایر نیرو‌های مسلح سرافراز و ارکان مستحکم نظام، با ایثار و تقدیم جان‌های پاک پاسداران و بسیجیان شهید، پایه‌های انقلاب و نظام اسلامی را تقویت و امنیت کم‌نظیری را برای کشور و مردم شایسته ایران مقتدر فراهم کرده است. در فراز دیگری از این پیام آمده است: به فضل الهی و به برکت خون‌های پاک شهدا و ایثارگری‌های جانبازان و رزمندگان عزیز و صبر و پایمردی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون درختی تنومند و بارور، برخوردار از نیروهایی ولایی و سازمانی مقتدر و مجهز به ابزار بازدارنده است که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، به تکیه‌گاهی امنیت‌بخش و مایه دلگرمی مردم و امید و الهام‌بخش محور مقاومت و مستضعفین جهان تبدیل شده است.

ایثار و جهاد در سپاه کهنه نمی‌شود
فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در دیدار با جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت گفت: دیروز خاکریز روبه‌روی ما، دشمن ظاهری بود موقعیت او را می‌دانستیم و به او هجوم می‌بردیم، اما امروز دشمن نامرئی است، خاکریزهای بی‌شماری دارد و باید مانند حاج قاسم با تدبیر او را زمینگیر و تلاش‌های او را خنثی کرد.
دریادار علیرضا تنگسیری با بیان اینکه زمینگیر کردن دشمن نامرئی کاری سخت اما شدنی است، ادامه می‌دهد: این کار شدنی است و با تبعیت محض از امام جامعه اسلامی و رعایت اصل «به اندازه و به‌هنگام عمل کردن» در این عرصه نیز پیروز می‌شویم. ما تا امروز در دفاع از کیان انقلاب اسلامی، شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم، من و شما با بسیاری از شهدا همراه بوده‌ایم و تکه تکه شدن آنها را دیده‌ایم و امروز به برکت همان خون پاک و طیب آنها ایستاده‌ایم و کسی جرأت نمی‌کند نگاه تهدید‌آمیزی به کشور داشته باشد. او با تأکید بر اینکه جهاد و ایثار در سپاه هرگز کهنه نمی‌شود، ادامه می‌دهد: جهاد در اسلام هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود. یک رزمنده جهادی و انقلابی همیشه در حال جهاد است؛ دیروز در جهاد نظامی و امروز در عرصه جهاد کبیر و جهاد تبیین، تکلیف داریم به‌صورت خستگی‌ناپذیری مثل دیروز تلاش و مجاهدت کنیم. ذات بسیجی با خستگی میانه ندارد و از این‌رو در این عرصه نیز خسته نخواهیم شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید