• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158898
+
-

اخبار کوتاه/ ۱۸۱روستای بوشهر در معرض سوانح طبیعی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر گفت: براساس بازدیدهای میدانی و مطالعات صورت گرفته از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، ۱۸۱روستای در معرض خطر سیلاب در این استان مشخص شد. به گزارش ایسنا، علیرضا مقدم اظهار کرد: بازدیدها و مطالعات روستاها در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و شناسایی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی به‌ویژه بارندگی‌های شدید و سیل در مناطق حادثه‌خیز روستایی صورت گرفته است. وی تصریح کرد: بنیاد مسکن تلاش خواهد کرد با ساخت سیل‌بند و دیوار حفاظتی در مناطق مشخص شده به ایمن‌سازی روستاها اقدام کند تا از وقوع سیل و سایر سوانح طبیعی جلوگیری شود. مقدم خواستار تخصیص اعتبار تملک دارایی، ملی و حوادثی به پروژه ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی شد و افزود: از اجرای پروژه‌هایی برای جلوگیری از وقوع خسارت‌های سنگین ناشی از حوادث بلایای طبیعی حمایت می‌کنیم.

   مدیریت چرای دام در مراتع کهگیلویه‌وبویراحمد
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مدیریت چرای دام به‌منظور صیانت از عرصه‌های طبیعی در مراتع این استان آغاز شد.‌به گزارش ایرنا، گودرز باقری فرد با بیان اینکه کنترل تعداد دام با پروانه چرا از برنامه‌های طرح مدیریت چرای دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: براساس این طرح دامدارانی که اقدام به چرای مازاد در مراتع کرده باشند شناسایی و در مرحله نخست به آنان اخطار و در مراحل بعدی جریمه می‌شوند.‌معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد دام‌های موجود در مراتع استان ۲.۵برابر ظرفیت مراتع است، افزود: ظرفیت دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد ۹۰۰هزار راس است.

   صادرات ۶۰۰ تن محصول کشاورزی از اهواز
مدیر جهاد کشاورزی اهواز گفت: در سال گذشته ۶۰۰تن محصول کشاورزی از اهواز صادر شده است.‌به گزارش ایسنا، محمد غانمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال۱۴۰۰ حدود ۶۰۰تن صادرات انواع محصولات کشاورزی اعم از بامیه، قارچ، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌سبز و... از طریق فرودگاه شهرستان اهواز به مقصد کشورهای کویت و ترکیه انجام شده است.‌وی افزود: پس از بازدید و بررسی محموله‌ها توسط مسئول قرنطینه شهرستان، ۱۶۶نسخه گواهی بهداشت نباتی جهت این محموله‌های صادراتی صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید