• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157689
+
-

چهره‌ها/کامبیز میرکریمی/نایب‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه


حذف ارز ترجیحی موجب از بین رفتن رانت و ایجاد تعادل در قیمت‌ها خواهد شد. تخصیص این ارز، به‌منظور کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه انجام می‌شد اما به‌دلیل مشکلات دولت برای عرضه آن، در عمل موجب افزایش تورم شد که در نهایت قشر پایین جامعه را تحت فشار بیشتری قرار داد.

روزبه شریعتی / تحلیلگر بازار سرمایه

صحبت‌های اخیر وزیر صنعت حاکی از وجود اراده قوی برای واگذاری سهام سایپا و ایران‌خودرو به بخش خصوصی است. اگر این مسیر جلو برود، یک‌سال دیگر سایپا و ایران‌خودرو دوباره سودده می‌شوند. با این شرایط سهام از دست دولت خارج و شرایط بهتر می‌شود زیرا سهامداران جدید می‌توانند ساختار مالی را تغییر دهند.

محمدحسن آصفری  / نماینده مجلس

اصلاح نظام یارانه‌ها در پرداخت ارز ترجیحی 4200تومانی باید به‌نحوی صورت گیرد که تأثیر منفی در سفره مردم نداشته باشد. دولت باید ابتدا زیرساخت‌های لازم را برای اجرای تصمیمات خود در این حوزه فراهم کرده و اگر تأثیر منفی روی سفره و زندگی مردم نداشت آنگاه با انسجام نسبت به اجرای تصمیم خود اقدام کند.

شهریار افندی‌زاده / معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی 

جلسه کمیته پایش این هفته و با دستورکار پیگیری وضعیت توزیع لاستیک و روغن موتور و بیمه رانندگان تازه‌وارد به بخش حمل کالای جاده‌ای با حضور صنوف و انجمن‌های مربوطه برگزار و مطالبات کامیون‌داران در وزارت صنعت و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می‌شود. مقرر شده متناسب با میزان لاستیک مورد نیاز، ابتدا از تولید داخلی و بعد از طریق واردات، بازار لاستیک کنترل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید