• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15757
+
-

بزن بهادرهایی با دوبنده کشتی

بزن بهادرهایی با دوبنده کشتی

محسن محمودصفری| اتفاقاتی که در مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی افتاد بیشتر شبیه دعواهای خیابانی بود که همه چیز داشت؛ الفاظ رکیک، زد و خورد و تهدید، چیزهایی که روزهای آخر هفته به کرات در سالن هفتم تیر دیده شد. تماشاگران به‌جای دیدن فنون  کشتی کله زدن برادران عبدولی را دیدند و به‌جای دیدن روح پهلوانی الفاظ رکیک آنها را شنیدند. این اولین‌باری نبود که برادران عبدولی از این الفاظ استفاده می‌کردند، آنهایی که مسابقات کشتی بازی‌های المپیک ریودوژانیرو را از پای تلویزیون تماشا می‌کردند، یادشان هست که سعید عبدولی بعد از شکست مقابل مارک مادسن دانمارکی از چه الفاظی در اعتراض به نتیجه استفاده کرد. 
    3برادر ناآرام
سعید عبدولی در اولین کشتی خود در مقابل مهدی فلاح حاضر شد، از همان اول مشخص بود این کشتی بدون حاشیه به‌پایان نخواهد رسید. عبدولی وقتی دو امتیاز عقب افتاد به‌سمت رئیس تشک رفت و با او دست داد و قصد داشت دیگر کشتی نگیرد که با وساطت مربی‌اش مجددا به کشتی ادامه داد. کشتی اول مقابل فلاح با هر زحمتی بود با نتیجه 3- 3 به‌نفع سعید به پایان رسید و اگر آن کشتی به درگیری شدیدی ختم نشد، به‌دلیل متانت مهدی فلاح بود. البته طرفداران فلاح به رفتار عبدولی معترض بودند و عبدولی هم این اعتراض را بی‌جواب نگذاشت و با یک حرکت زشت تلافی کرد. در کشتی دوم هم از همان لحظه که سوت آغاز کشتی به صدا درآمد، خیلی‌ها منتظر یک زدوخورد حسابی بودند و انگار برای درگیری دو کشتی‌گیر روی تشک حاضر شده بودند. سعید عبدولی با کله به بینی ایمان انصاری کوبید، داوران با دادن دو امتیار به انصاری و یک اخطار به عبدولی تصمیم به ادامه کار گرفتند. البته سعید عبدولی اعتراض داشت و معتقد بود ضربه‌ای که زده یک ضربه کاملا عادی بوده و در شکستن بینی انصاری او مقصر نبوده. در ادامه کشتی، یک کمرگیری از ایمان انصاری (بعد از سوت داور) درگیری دیگری را رقم زد که تا خیابان‌های اطراف پارک‌شهر هم کشیده شد. 
    از مشت کرامت عبدولی تا درگیری خیابانی 
پس ازپایان کشتی سعید و انصاری، با کمک ماموران سالن و نیروی انتظامی دو کشتی‌گیری که قصد داشتند با طرفداران‌شان به خیابان بروند و حسابی از خجالت یکدیگر درآیند به سالن گرم هدایت شدند. کرامت عبدولی برادر کوچکتر سعید عبدولی در همان مسیر خروج انصاری قصد درگیری داشت که ماموران از این کار ممانعت کردند. ولی زمانی که همه فکر می‌کردند درگیری دیگر تمام شده است و ایمان انصاری ساکش را برداشته بوده و قصد خروج از سالن مسابقات را داشت، عبدولی به‌سمت او رفت و درگیری دیگری آغاز شد. انصاری دراین‌باره به همشهری‌ورزشی گفت: «جالب است هم کتک خوردم هم دیسکالیفه شدم. داشتم از سالن بیرون می‌آمدم که سعید به سمتم آمد و با فحش من را به گوشه‌ای کشید و کرامت با مشت به صورتم زد و پنج‌ شش نفره روی سرم ریختند و من را زدند.» کرامت عبدولی برادر کوچکتر سعید عبدولی است که در کشتی‌های روز اول با اختلاف امتیاز بالا شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. کرامت در مقابل محمد اسدی با نتیجه 8برصفر شکست خورد و در مقابل محمدرضا گرایی با نتیجه ضربه فنی مغلوب شد ولی او هم به داوری اعتراض داشت. در درگیری سعید عبدولی و انصاری، برادر و دوستان انصاری هم از ماجرا عقب نماندند و تنها کمی دیر متوجه شدند که درگیری در جایی دیگران ادامه داشته است ولی به محض متوجه شدن، سالن کشتی را روی سرشان گذاشتند و با فریاد سالن را ترک کردند. یکی از آنها که به‌نظر می‌رسید، برادر انصاری است با فریاد می‌گفت: «ریختن سر بچه زدنش اگر به دعوا و لات بازیه بیاین جلو در ما واستادیم» دوستان و آشنایان انصاری در بیرون سالن منتظر برادران عبدولی بودند که با پادرمیانی مسئولان و خود ایمان انصاری درگیری رخ نداد.
لطف شورای فنی به سامان و کله سامان به نوربخش
سامان عبدولی با نظر شورای فنی مجوز حضور در مرحله پایانی انتخابی تیم‌ملی را کسب کرد و در مقابل محسن حاجی‌پور با نتیجه دو بر یک شکست خورد و در مقابل  سامان عبدولی در حالی که با نتیجه یک- یک شکست خورده بود با کله به‌صورت نوربخش کوبید تا تماشاگران شاهد درگیری دیگری باشند. سامان عبدولی معتقد بود نوربخش به او توهین کرده است و برای همین بارها و بارها به‌سمت او یورش برد تا کتک‌کاری کند، او فریاد می‌زد و الفاظ رکیکی را به نوربخش نسبت می‌داد ولی نوربخش سکوت کرد و حتی از در دیگر سالن تشک را ترک کرد چه بسا اگر او هم همانند انصاری اصرار به تلافی داشت بار دیگر شاهد درگیری دسته جمعی برادران عبدولی بودیم. سعید عبدولی بعد از این اتفاقات علاقه‌ای به صحبت نداشت و به گفتن این جملات بسنده کرد: «جا دارد از همه مردم و عوامل برگزاری و به خصوص انصاری و فلاح، طلب حلالیت کنم. در سالیان اخیر داوری‌ها به ضرر من بوده و همین مساله باعث شده تا ذهنیت بدی در من ایجاد شود و با هر اشتباه داوری برخوردهای بد از من سر بزند.»
    حمله ارشک و خویشتن‌داری یداله محبی
کشتی سنگین وزن بین یداله محبی و پرویز هادی هم بدون حاشیه نبود‌. محبی برنده این کشتی بود ولی با اعتراض مربیان آذربایجان دست هادی به‌عنوان نفر پیروز بالا رفت و این اتفاق دلیلی شد تا ارشک محبی که خود روز گذشته از گردونه مسابقات حذف شده بود از جایگاه تماشاگران جهش کند و برای زدن داوران خیز بردارد. جالب‌تر از همه واکنش محمد‌حسن محبی بود، او بعد از تصمیم داوران که منجر به شکست پسر برادرش شد بر سر جایش بازگشت، نشست و نظاره‌گر کار دو برادرزاده‌اش بود، یکی در وسط تشک با متانت شکست را پذیرفت و در کنار داور ایستاد و دیگری قصد داشت همه را بزند. ارشک محبی در پست اینستاگرامی بابت این رفتارش عذرخواهی کرد و  نوشته که توسط عموهایش مواخذه شده است. ارشک محبی در نوبت بعد از ظهر در سالن مسابقات حضور نداشت، به‌نظر می‌رسید محمدحسن محبی اجازه حضور به او نداده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید