• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 17 فروردین 1401
کد مطلب : 157325
+
-

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت:

شرط ورود به عراق داشتن کارت واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است

شرط ورود به کشور عراق که طی 2روز گذشته برای ورود زائران عتبات عالیات در فضای مجازی منتشر شده و البته نسخه به‌روز شده قوانین ورود به کشور عراق که در آن نامی از واکسن‌های ایرانی برای مجوز ورود به عتبات عالیات برده نشده است، موجب شد تا شائبه قبول نداشتن واکسن‌های ایرانی از سوی دولت عراق برای ورود زائران ایرانی به آن کشور مطرح شود.
در بخشنامه منتشر شده که توسط یک شرکت هواپیمایی در اختیار دفاتر خدمات گردشگری قرار گرفته است، آمده بود: مسافران ورودی به عراق ملزم به ارائه گواهی معتبر واکسیناسیون کووید-19 و آزمایش منفی PCR هستند.
همچنین اعلام شد که عراق واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون، سینوفارم و سینوواک را برای سفر به این کشور مورد تأیید قرار داده است.
در این بخشنامه هیچ اشاره‌ای به واکسن ایرانی برکت و دیگر واکسن‌های ایرانی نشده و همشهری در تماس با معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت پیگیر این بخشنامه شد.
حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با همشهری، بخشنامه صادر شده را جعلی خواند و گفت: این بخشنامه از سوی یک شرکت هواپیمایی در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی قرار گرفته و کاملا جعلی است.
او گفت: کشور عراق هیچ اشاره‌ای به واکسن‌های مورد اشاره نکرده و تنها شرط ورود به آن کشور داشتن کارت معتبر تزریق 2دوز واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت ایران با برخورداری از کیو.آر.کد یا ارائه تست پی.سی.آر منفی مورد تأیید وزارت بهداشت با مهلت زمان 72ساعت قبل از پرواز است.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تأکید کرد: اخبار منتشر‌شده مبنی‌بر شرط وزارت کشور عراق برای ورود به آن کشور با تزریق واکسن‌های مدنظر مورد تأیید نیست و هیچ تغییری در سیاست آن کشور برای ورود اتباع ایرانی برای عزیمت به  عراق صورت نگرفته است.
رحمانی گفت: کشور عراق کاری به نوع واکسن تزریق شده ندارد و شرط ورود زائران به عراق تنها داشتن کارت معتبر تزریق 2دوز واکسن و تست پی.سی.آر منفی برای ویروس کرونا است. بنابراین هیچ جای نگرانی برای سفر به عراق وجود ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید