• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 26 اسفند 1400
کد مطلب : 156863
+
-

عیدانه حمل‌ونقلی به شهروندان تهرانی

ایستگاه متروی بوستان گفتگو و ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و 27بوستان مادر و کودک به بهره‌برداری رسیدند

محمد سرابی -  روزنامه‌نگار

عیدانه مدیریت شهری پایتخت در قالب بهره‌برداری از2پروژه در حوزه مترو و حمل‌ونقل عمومی، ۲۷ پارک مادر و کودک در ۲۷ محله تهران و ۵۶ پروژه شهری منطقه ۲ تقدیم شهروندان تهرانی شد. به گزارش همشهری،  در آخرین روزهای سال1400، پروژه‌های مربوط به متروی تهران شامل احداث ایستگاه بوستان گفتگو، ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت تا در آستانه   سال جدید، بخش دیگری از دغدغه‌های حمل‌ونقلی شهروندان رتق و فتق شود. شهردار تهران در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: «  این افتتاح ها نمی تواند گوشه ای از بزرگی و عظمت مردم تهران را پوشش دهد.  ۶.۵ ماه از فعالیت ما در شهرداری می گذرد و در این مدت تحول در روح و کالبد شهر و تغییر نرم افزاری و سخت‌افزاری در شهر  را توأمان دنبال می کنیم.» علیرضا زاکانی افزود: «امروز صدو چهل و دومین ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم.
 ۷ خط فعال مترو ۲۵۰۰ واگن لازم دارد اما دارای  ۱۵۰۰‌واگن است که ۳۶۴ واگن  آن نیز از رده خارج شده و از این تعداد فعال نیز دو سوم آن نیاز به اورهال دارد. مدیریت شهری در این ۶ ماه پیگیری کرد و به لطف الهی ۶۳۰‌دستگاه واگن که سال های سال قرار بود از طریق فاینانس وارد شود با هموار کردن مسیر در آستانه تزریق به ناوگان مترو است. این واگن ها در آینده از تهاتر با نفت وارد
می‌شود. همچنین ۷۰۰ واگن از واگن های موجود را از طریق تهاتر با املاک اورهال می کنیم، علاوه براین که ۱۰۵‌واگن ساخت داخل از طریق تهاتر با نفت تهیه می شود، در داخل کشور نیز کار تامین  ۸ دستگاه واگن و یک رام قطار نهایی شده تا در خدمت مردم قرار گیرد.» او با بیان اینکه در شهر تهران بنا بر یک برآورد و طبق برنامه سوم باید همه خطوط مترو ۲۰ ساله تکمیل شود و روزانه ۱۰ میلیون مسافر توسط مترو جابه‌جا شوند، گفت: «در شهر تهران بنا بر یک برآورد و طبق برنامه سوم باید همه خطوط مترو
۲۰ ساله تکمیل شود و روزانه ۱۰ میلیون مسافر توسط مترو جابه‌جا شوند.» زاکانی همچنین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: «سال آینده برنامه ما این است که خطوط  ۶ و ۷ را تکمیل کنیم و در کنار آن تکمیل خط پرند را داشته باشیم. ضمن اینکه با بارگذاری روی ایستگاه‌ها و تامین اعتبار بتوانیم عملیات اجرایی ۴ خط دیگر را نیز شروع کنیم و در این ۴ خط باقیمانده نیز  ۱۳۸ ایستگاه داریم، تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نیز 2 افتتاح دیگر در مترو خواهیم داشت. امروز هم  ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت که ایستگاهی خاص با عمق ۴۶ متری است افتتاح شد که می‌تواند باعث تسهیل دسترسی شهروندان شود.»

افتتاح هجدهمین ایستگاه خط۷ 
ایستگاه بوستان گفتگو، هجدهمین ایستگاه از خط۷ و در کل، یکصدوچهل‌ودومین ایستگاه افتتاح‌شده شبکه متروی تهران است. ایستگاهی که ۱۸۰میلیارد تومان در بخش ساختمانی و ۱۲۰میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است. 
ایستگاه بوستان گفتگو به شهروندان مناطق ۲ و ۶ و به‌ویژه اهالی محدوده کوی نصر، خیابان کارگر شمالی، کوی دانشگاه تهران و ادارات و مراکز تجاری مجاور ایستگاه، این امکان را می‌دهد تا به شکلی آسان‌تر از گذشته به شبکه خطوط ریلی زیرزمینی دسترسی پیدا کنند. این ایستگاه به سامانه‌های تهویه تونلی و تهویه مطبوع ایستگاهی، سیستم‌های اطفای حریق، مخابرات و نظارت تصویری مجهز بوده و در تامین تاسیساتی از قبیل پله‌برقی، آسانسور و فن‌های هواساز، کاملا تجهیزات بومی و داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. با احداث 4ایستگاه دیگر در سال1401، خط7 به‌طور کامل در مدار بهره‌برداری قرارمی‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید