• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156782
+
-

پل تندرستی منطقه‌2 در خدمت شهروندان

در شهر
پل تندرستی منطقه‌2 در خدمت شهروندان

مسیر پیاده‌روی تندرستی و 55پروژه شهری دیگر، امروز در منطقه2 به بهره‌برداری می‌رسد. پل تندرستی که با امکان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ساخته شده است مسیر طولانی از بوستان فدک به سمت فضای سبز سمت دیگر و شمالی بزرگراه شهید همت را برای استفاده شهروندان فراهم می‌کند.
به گزارش همشهری، شهردار منطقه‌2 در این‌باره این پروژه‌ها گفت: 56پروژه شهری، منطقه‌ای و محله‌ای در قالب 32 عنوان با هدف ارتقای زیست شهری در منطقه2 آماده بهره‌برداری شد. پروژه‌ها براساس نیازها و ظرفیت‌های شناسایی‌شده در چند بخش فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری طراحی و احداث شد.
مهدی صالحی بهسازی فضاهای شهری، ارتقای سرانه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در تحقق ایجاد شهر انسان‌محور را مهم‌ترین راهبرد مدیریت منطقه در اجرای طرح‌های عمرانی برشمرد.
او با اشاره به ویژگی‌های منطقه در توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری گفت: منطقه2 به‌دلیل وجود بوستان‌ها و امکانات تفریحی از جذابیت گردشگری برخوردار است برهمین اساس پروژه‌های تفریحی و فرهنگی همچون پارک آدرنالین، مجموعه بازی‌‌های فکری با هدف تامین رضایت شهروندان طراحی و ساخته شد.
وی با بیان اینکه شهرداری منطقه2 به‌دنبال استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای تقویت زیرساخت‌های پیاده‌روی است، افزود: به این منظور پل تندرستی برفراز بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری ساخته شد و با بهره‌برداری از آن، بوستان فدک به بوستان 13هکتاری در ضلع شمال بزرگراه شهید همت متصل می‌شود و شهروندان می‌توانند از این مسیر طولانی به‌عنوان فضایی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی استفاده کنند.
شهردار منطقه‌2 افزود: به‌منظور بهبود شبکه معابر شهری و بزرگراهی و همچنین تسهیل در دسترسی همه شهروندان و همچنین افراد کم‌توان به امکانات شهری، طرح‌های عمرانی در قالب مناسب‌سازی‌ معابر، بوستان‌ها و ساختمان‌ها، احداث و تکمیل خیابان گلبهار و بهسازی خیابان شهید مهدی فرحزادی و همچنین اجرای عملیات روکش آسفالت اجرا شد.
وی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی‌ معابر را از دیگر طرح‌‌های اجرایی برشمرد و افزود: ساماندهی ترافیک خیابان زنجان شمالی با انتقال ورودی مجموعه ستاد ترخیص خودرو از خیابان زنجان به حبیب‌اللهی، احداث پهلوگاه اضطراری در بزرگراه یادگار امام‌(ره) و همچنین اصلاح هندسی در 9نقطه از معابر و... ازجمله طرح‌های ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید