• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156725
+
-

چرا لیورپول- آرسنال حساس شد؟

تساوی سیتی امید قهرمانی را در اردوی لیورپول افزایش داد

تساوی بدون گل منچسترسیتی مقابل کریستال پالاس اوج هیجان را به لیگ برتر انگلیس برگرداند. حالا گواردیولا نفس کلوپ و لیورپول را پس‌گردنش احساس می‌کند. دیدار امشب لیورپول- آرسنال می‌تواند حیاتی باشد. پیروزی در این دیدار، لیورپول را در تعداد برابر بازی با سیتی به یک‌امتیازی این تیم می‌رساند. یک بازی رودررو هم در پیش است. اما بدشانسی اینجا‌ست که آرسنال با آرتتا چند وقتی است روی دور افتاده. توپچی‌ها این هفته توانستند لستر را هم 2بر صفر ببرند. بدشانسی آرسنال این بود که سیتی به پالاس امتیاز داد تا لیورپول باانگیزه‌تر و وحشی‌تر از هر زمان دیگری از این بازی پیروزی بخواهد. آندره مارینر به‌عنوان داور دیدار حساس آرسنال و لیورپول انتخاب شده.
  سیتی رفت و برگشت به تیم‌های تاتنهام، ساوتهمپتون و کریستال پالاس امتیاز داده و شاید همین تساوی‌ها قهرمانی را از پپ بگیرد.
  با رمزدیل، دروازه‌بان انگلیسی گل‌های کمتری دریافت می‌شود. او تک‌به‌تک‌ها و شوت‌ها را نمی‌خورد و روی ضربات ایستگاهی هم محکم است. آرسنال در فصل تابستان نیکولاس ژوور فرانسوی، مربی ویژه ضربات ایستگاهی، را از منچسترسیتی به خدمت گرفت. تا این مقطع از فصل 22-2021، آرسنال تنها تیم لیگ برتری است که هیچ گلی از ضربات کرنر رقبا دریافت نکرده است. آرسنال در این فصل از 119‌کرنری که به روی دروازه‌اش ارسال شده هیچ گلی دریافت نکرده و 7‌گل نیز از روی ضربات کرنر به ثمر رسانده.
  لیورپول تا به اینجای فصل، 12‌گل را از روی ضربات کرنر به ثمر رسانده است.
  این نخستین بازی از سال 2009در تاریخ لیگ است که هر دو تیم با 5‌برد در دیدارهای قبلی مقابل هم قرار می‌گیرند.
  عملکرد آرسنال در حضور همزمان پارتی و ژاکا؛ 12‌بازی، 10‌پیروزی و 30‌گل زده.
  چند خبر نقل‌وانتقالات تازه پیرامون آرسنال؛ آرتتا مورد توجه پاری‌سن‌ژرمن برای جانشینی پوچتینو قراردارد. زیدان، آلگری، گالتیه و تن‌هاخ هم هستند. فابین روییس که زمانی مورد توجه رئال و بارسا بود در تابستان ناپولی را ترک می‌کند و احتمالا به آرسنال می‌آید. لاکازت گزینه خط حمله بارسلوناست و آیساک گزینه آرسنال. ژاکا شاید به آاس‌رم نزد مورینیو برود. آرتتا دنبال کوتینیو هم هست. کوتینیو به‌صورت قرضی در استون‌ویلا بازی می‌کند اما آرسنال حاضر است به او دستمزدش به‌اندازه حضورش در بارسلونا را بدهد.
  محمد صلاح دچار کشیدگی عضلانی شده اما ممکن است به بازی برسد. مهاجم مصری در لیگ برتر 20گله شده (5پنالتی) و 8گل از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی رونالدو بیشتر دارد. او در 12رویارویی با آرسنال توانسته 8گل و 4پاس‌گل ثبت کند؛ 7برد، 2‌تساوی و 3‌باخت.
  در 153تقابل گذشته 62برد به لیورپول رسیده، 45برد به آرسنال و 46بازی هم مساوی تمام شده، 233گل برای لیورپول و 185گل برای آرسنال.

این خبر را به اشتراک بگذارید