• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156722
+
-

نادال، تاریخ‌ساز تمام‌نشدنی

تنیسور اسپانیایی با کسب چهارصدمین برد خود در رقابت‌های مسترز 1000، دوباره در سال2022 تاریخ‌ساز شد

چهره روز
نادال، تاریخ‌ساز تمام‌نشدنی

3ماه پیش همه رافائل نادال را تمام‌شده می‌دانستند اما تنیسوری که روحیه جنگندگی و ذهنیت تسلیم‌ناپذیرش الگوی دیگر تنیسورهای دنیاست در همین چند ماه بارها دنیای تنیس را با دستاوردهایی تاریخی شگفت‌زده کرده است؛ آخرینش، کسب چهارصدمین برد در رقابت‌های مسترز 1000دنیا در مسترز ایندین ولز.
نادال که سال را با قهرمانی تاریخی در اوپن استرالیا شروع کرد و به پرافتخارترین تنیسور دنیا تبدیل شد، شکست‌ناپذیری‌اش را در رقابت‌های مسترز ایندین ولز هم ادامه داد و با پیروزی برابر دنیل اوانز انگلیسی، رکوردی دیگر به نام خود ثبت کرد. او حالا با 400برد در رقابت‌های مسترز 1000، بالاتر از راجر فدرر سوئیسی (381برد) و نواک جوکوویچ صرب (374برد) قرار دارد.
به‌گزارش سایت رسمی اتحادیه تنیسورهای دنیا، او بعد از پیروزی و کسب این رکورد گفته است که اصلا به آن فکر هم نمی‌کرده است؛ «من اصلا از این رکورد خبر نداشتم، اما خب عدد خوبی است.» نادال، برای رسیدن به این رکورد در آمریکا، دوباره روحیه جنگنده خود را به رخ کشید؛ او در مسابقه قبل از اوانز، در حالی سباستین کوردا از آمریکا را 2 بر یک شکست داد که در ست آخر، 5 بر 2عقب بود اما بازگشتی بی‌نظیر به بازی داشت و درنهایت در تای‌برک 7 بر 5 برنده شد. این بازگشت اما در مقابل کاری که نادال در اوپن استرالیا برابر دانیل مدودف انجام داد چندان چشمگیر نبود. نادال که بعد از ماه‌ها دوری به‌خاطر مصدومیت به تنیس برگشته بود، درنهایت شگفتی به فینال اوپن استرالیا رسید و در فینال درحالی‌که 2 بر صفر برابر تنیسور روس عقب بود، 3 بر 2 به پیروزی رسید. با این قهرمانی در استرالیا، او تعداد قهرمانی‌هایش در رقابت‌های گرند اسلم را به 21 رساند و یک پله بالاتر از جوکوویچ و فدرر قرار گرفت.
نادال برای رسیدن به چهارصدمین برد، یک رکورد شخصی دیگر را هم ثبت کرد و تعداد پیروزی‌های متوالی‌اش را به 17 رساند. این بهترین شروع فصل برای نادال، آن هم در 34سالگی بود. درخشش نادال در هفته‌های اخیر، تمجید دیگر تنیس‌بازان را به همراه داشته است و بسیاری او را بهترین تنیسور تاریخ خوانده‌اند. آندری روبلف تنیسور جوان روس، 2روز پیش گفت نادال از نظر ذهنی، قوی‌ترین ورزشکار تاریخ است: «هیچ‌کس در تاریخ ورزش، از نظر ذهنی به اندازه نادال قوی نیست. در ورزش انفرادی، حفظ روحیه بسیار سخت است... نادال تنها کسی است که بدون توجه به اتفاقات بیرون زمین، می‌تواند این کار را انجام دهد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید