• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156721
+
-

توخل خودش پشت فرمان

سرمربی آلمانی این روزها همه کاره چلسی است/سرمربی، مدیرعامل و حتی راننده

آخرین شب دور برگشت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا با 2 دیدار یوونتوس- ویارئال و لیل- چلسی برگزار می‌شود؛ چلسی مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان است و ویارئال قهرمان فصل پیش لیگ اروپا. یووه و ویارئال در دیدار رفت یک-یک کردند و چلسی 2 بر صفر لیل را برده است.


اوضاع در باشگاه چلسی به‌خاطر تحریم‌های شدیدی که علیه آبراموویچ به بهانه دوستی او با پوتین اعمال شده، اصلا خوب نیست. باشگاه انگلیسی ممکن است 2هفته بیشتر دوام نیاورد و ورشکسته یا منحل شود و بازیکنان آن رایگان به بازار سرریز شوند. برای بازی‌های لیگ برتر مشکلی نیست چون همه‌‌چیز از قبل رزرو شده اما وضعیت لیگ قهرمانان فرق دارد. از پیش مشخص نبود که چلسی در این مرحله باید به فرانسه سفر کند. توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی گفته بود که اگر بلیت هواپیما نشد از هر طریق دیگری که شده خودش و تیمش را به لیل می‌رساند: «طبق آخرین اطلاعاتی که دارم، یک هواپیما داریم که می‌توانیم با آن برویم و برگردیم. اگر نشد، با قطار می‌رویم و اگر نه، با اتوبوس. اگر آن هم نشد، من خودروی ۷‌نفره‌ام را تا فرانسه می‌رانم. اگر 30‌سال قبل به من می‌گفتید که قرار است در یک مسابقه لیگ قهرمانان کنار زمین حضور داشته باشم، زمان برگزاری آن را می‌پرسیدم و از هر راهی، خود را به آن می‌رساندم!» او خودش می‌خواهد پشت فرمان بنشیند.
نیک کندی و کنسرسیوم Beuley-Wyss-Goldstein نزدیک‌ترین گزینه برای خرید باشگاه چلسی است. این گروه هم از سوی بانک راین و هم از سوی دولت، عملی‌ترین گزینه درنظر گرفته می‌شود. بانک آمریکایی Raine که فروش چلسی را برعهده دارد، انتظار دارد پس از مذاکرات مثبت با دولت انگلیس، این باشگاه تا قبل از پایان ماه جاری فروخته شود. البته یک سنت از این انتقال به آبراموویچ نخواهد رسید. از طرفی، یک گروه رسانه‌ای عربستان سعودی هم پیشنهادی معادل 2.7میلیارد پوند (3.5میلیارد دلار) برای خرید چلسی ارائه کرده است. محمد الخریجی از طرفداران چلسی و رهبر یک کنسرسیوم خصوصی است. اگر این اتفاق رخ دهد، چلسی پس از نیوکاسل دومین تیم عربستانی لیگ برتر خواهد شد. پیش از این جدال این دو تیم به جدال صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان شباهت داشت و اگر چلسی به سعودی‌ها فروخته شود، جدال 2 تیم شبیه دیدار الهلال- النصر خواهد شد! داویده ماسا داور ایتالیایی قضاوت دیدار چلسی و لیل را برعهده خواهد داشت. هر 3 رویارویی پیشین 2 تیم به سود چلسی به پایان رسیده.


پس از شروع افتضاح یووه با آلگری، کم‌کم اوضاع تیم بهتر شده. یوونتوس از شوک جدایی کریستیانو رونالدو فاصله گرفته و در نیم‌فصل یک‌ماشین گلزنی دیگر به نام ولاهوویچ را جذب کرده که در همان نخستین حضورش در لیگ قهرمانان موفق شد سریع‌ترین گل این رقابت‌ها را وارد دروازه ویارئال کند. ویارئال در سال2022 جزو بهترین تیم‌های لالیگا از لحاظ امتیازگیری بوده و همپای رئال‌مادرید امتیاز جمع کرده است؛ 20‌امتیاز. یووه هم فاصله‌اش را با تیم‌های بالانشین سری‌آ خیلی کم کرده و حتی شانس قهرمانی هم دارد. حالا تنها 7امتیاز با میلان صدرنشین و 3‌امتیاز با اینتر رده سومی فاصله هست. با ولاهوویچ می‌شود به قهرمانی فکر کرد. آلگری برای دیدار رفت فقط دلیخت را در خط دفاعی داشت و مجبور شد از دنیلو در کنارش استفاده کند اما برای این بازی روگانی هم در دسترس است. دیبالا و کیه‌لینی هم آماده بازی هستند اما بونوچی بازی را از دست داده. دنیس زکریا بعد از وقفه بازی‌های ملی به ترکیب برمی‌گردد و مک‌کنی فصل را از دست داده. اونای امری فعلا جرارد رومروی ملی‌پوش را دعوت کرده اما معلوم نیست بتواند از او استفاده کند. صعود یوونتوس به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا بدین معناست که 10.6میلیون یورو را به‌دست می‌آورد. بیانکونری تاکنون 76میلیون یورو از لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است. در این اوضاع اقتصادی کرونایی، چشم‌پوشیدن از این پاداش و صعود برای یووه امکان‌پذیر نیست. سیمون مارسینیاک لهستانی به‌عنوان داور این دیدار برگزیده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید