• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156715
+
-

کریم دل‌ها

چیزی نمانده بود رئال در ال‌کلاسیکو بی‌بنزما شود

کریم دل‌ها

کریم بنزما روی گل سوم به مایورکا که گل دوم خودش بود احساس درد کرد. چیزی نمانده بود رئال مادرید در ال‌کلاسیکوی یکشنبه آینده بی‌کریم شود اما گویا به خیر گذشته و آسیب‌دیدگی‌اش جدی نیست. حالا تعداد گل‌های بنزما از زمانی که کریستیانو رونالدو از رئال مادرید جدا شده و ابتدا به یوونتوس و سپس به منچستر رفته، با همبازی پرتغالی سابقش برابری می‌کند؛ هر دو در این مدت 119گل به ثمر رسانده‌اند (بدون احتساب بازی دیشب رونالدو مقابل اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا). در روزهای اخیر فاش شده بود که کریم پیش از پیوستن به رئال مورد توجه و علاقه بارسا بود و مدیر ورزشی وقت باشگاه کاتالانی به‌خاطر خجالتی بودن بنزما تشخیص داده بود که او مناسب رختکن پرستاره بارسلونا نیست. حالا لاپورتا هم درباره شانس خرید مهاجم فرانسوی صحبت و اعتراف کرده که این بارسا بوده که بنزما را به رقیب هدیه داده. رئیس باشگاه بارسا گفته: «یکی از بهترین مهاجمان جهان، کریم بنزما را به رئال مادرید هدیه دادیم. در سال2009 زمانی که بارسلونا به مصاف لیون رفت، گفته می‌شد کریم استعداد و توانایی بازی در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان را دارد. من به احترام لیون وارد جزئیات بیشتر نمی‌شوم. در تابستان2008 تلاش کردیم بنزما را به خدمت بگیریم، اما مدیر ورزشی آن زمان گفت که کریم به اندازه کافی بالغ نیست. با ایجنت بنزما تماس گرفتم و به او گفتم که می‌خواهم او را جذب کنم اما بعد از 2‌فصل با چشمان خودم دیدم رئال مادرید او را به خدمت گرفت.» حالا بنزما هم در کنار وینیسیوس و برخی بازیکنان دیگر که به رئال رفته‌اند یا مثل امباپه و هالند که احتمالا در تابستان به این تیم می‌روند به حسرت بارسایی‌ها تبدیل شده است. البته آنها در این مقطع مهاجم بزرگی مثل لوییس سوارس را داشتند اما خب کریم ثابت کرده چیز دیگری بود.
  وینیسیوس، ممفیس دپای و آنتونی لوزانو با گرفتن 4‌پنالتی، بازیکنانی هستندکه در فصل 22-2021 بیشترین پنالتی را در لالیگا گرفته‌اند.
  رئال در 11بازی اخیر خود در نیمه اول فقط 2گل زده که هر دو‌گل به سوسیداد بوده است.
  حالا کریم با 413گل زده بهترین گلزن فرانسوی تاریخ است. او با عبور از تیری آنری به این رکورد رسید.
  عملکرد بنزما در 5‌بازی اخیر؛ 8‌گل، 4‌پاس‌گل و تأثیر روی 12گل.
  شمار گل‌های کریم در این فصل لالیگا نسبت به پاس‌گل‌هایش دوبرابر بود و در همین نسبت باقی ماند؛ 22گل زده و 11پاس‌گل. پیش از بازی با مایورکا 20گل زده و 10پاس‌گل بود.
  وینیسیوس و بنزما امسال فصلی رؤیایی را در کنار هم پشت سر گذاشته‌اند؛ بنزما 22‌گل و 11‌پاس‌گل و وینیسیوس 14‌گل و 6‌پاس‌گل.
  بنزما در 41‌بازی این فصل در همه رقابت‌ها؛ 37‌گل و 14‌پاس گل.
  بهترین تیم‌های لالیگا از آغاز سال ۲۰۲۲؛ بارسلونا با ۲۳‌امتیاز، اتلتیک‌بیلبائو با ۲۲‌امتیاز، رئال‌مادرید و ویارئال با ۲۰‌امتیاز، سوسیه‌داد و سه‌ویا با ۱۸‌امتیاز و الچه با ۱۷امتیاز. با وجود این حالا اختلاف رئال با سه‌ویای دوم جدولی 10‌امتیاز است و با بارسلونای رده سومی 15امتیاز.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :