• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156661
+
-

سهمیه جهانی با نقره آسیا

تیم هندبال دختران ایران هم مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را گرفت و هم سهمیه مسابقات قهرمانی جهان. در مسابقات قهرمانی آسیا که در آلماتی قزاقستان برگزار شد، کمتر کسی برای جهانی شدن ایران شانسی قائل بود. تصور این بود که قزاقستان گزینه اصلی برای رفتن به مسابقات جهانی 2022 است که سال آینده در اسلونی برگزار می‌شود اما میزبان در کمال ناباوری نتوانست جهانی شود. از بین تیم‌های دیگر حتی نظرها درباره ازبکستان مثبت‌تر بود اما این تیم هم حتی روی سکو هم نرفت.
ایران مسابقات را با شکست شروع کرد. در بازی اول مقابل قزاقستان باخت اما در بازی‌های بعدی برنده بود. هند، تایلند و ازبکستان حریفانی بودند که مقابل ایران شکست خوردند. بازی‌های ایران روز یکشنبه به پایان رسید اما آنها برای اطمینان از سهمیه جهانی و رنگ مدال باید منتظر 2بازی می‌ماندند که دیروز برگزار شد. هند در آخرین بازی‌اش در یک‌دیدار راحت و یکطرفه 41-18 تایلند را برد و قزاقستان هم 29-22 ازبکستان را شکست داد. با توجه به نتایج دیدارهای قبلی و تفاضل گل، هند به قهرمانی رسید، ایران در رده دوم قرار گرفت و قزاقستان سوم شد. کره‌جنوبی غایب بزرگ این مسابقات بود. کره‌ای‌ها که قدرت اول منطقه آسیا هستند، در این دوره از مسابقات حاضر نشدند. با کناره‌گیری کره، فدراسیون جهانی سهمیه آسیا را از 3 به 2 کاهش داد. با این اتفاق این نگرانی وجود داشت که ایران نتواند به سهمیه برسد.
این قهرمانی برای دختران ایران پاداش ویژه به همراه داشت. فدراسیون که بعد از هر پیروزی پاداش دلاری به اعضای تیم داده بود، قرار بود اگر تیم به سهمیه جهانی و مدال برسد، پاداش ویژه‌تر شود. اینکه مبلغ چقدر است، مشخص نیست. امسال تیم ملی هندبال زنان هم برای نخستین‌باربه 4تیم اول آسیا صعود کردند و سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را گرفتند. هر چند آنها در همه بازی‌های مسابقات جهانی، بازنده بودند اما عملکرد قابل‌قبولی داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید