• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156657
+
-

کابوس در تئاتر رؤیاها

سیمئونه به حریف منفورش یعنی رونالدو رسید، آن‌هم درست در هفته‌ای که ستاره پرتغالی در نخستین روزش موفق به هت‌تریک مقابل تاتنهام شد

کابوس در تئاتر رؤیاها

دیه‌گو سیمئونه از چیزی که می‌‌ترسید، سرش آمد. کریستیانو رونالدو که کابوس او و اتلتیکو مادرید است و در 35رویارویی با این تیم 25گل به ثمر رسانده و دست‌کم 3‌جام مهم را از آنها گرفته و در 2‌فینال‌ آنها را شکست داده، در آستانه بازی برگشت منچستریونایتد- اتلتیکو ناگهان احیا شد و در بازی با تاتنهام هت‌تریک کرد و رکوردهای دیگری را از خودش در کتاب رکوردهای فوتبال بر جای گذاشت. حالا رونالدو در بهترین شرایط ممکن به سیمئونه رسیده تا در اروپا نقش ناجی منچستر را بازی کند. دیدار رفت 2‌تیم در اسپانیا با تساوی یک-یک تمام‌شده و یونایتدی‌ها با یک‌پیروزی خانگی می‌توانند راهی مرحله بعد شوند.
   منچستر در دوران پسا‌فرگوسن مثل آرسنال بعد از ونگر حال‌و روز خوبی نداشته. در این مدت 3‌جام کوچک و بزرگ برای این تیم به‌دست آمده اما آنها حتی یک‌بار هم فاتح لیگ برتر نشده‌اند و آنقدر صبر کردند تا لیورپول به افتخارات‌شان برسد. در همین مدت منچسترسیتی که فرگوسن گفته بود تا وقتی زنده است به تیم اول شهر منچستر تبدیل نمی‌شود، 4بار قهرمان لیگ برتر شده و یونایتد هیچ‌بار؛ یونایتد تنها 3‌جام و من‌سیتی 11جام. سیتی 2‌سرمربی در این مدت داشته و یونایتد 5سرمربی. سیتی تنها 500هزار پوند بیش از یونایتد برای خرید بازیکن جدید هزینه کرده؛ 1.25میلیون مقابل 1.2میلیون پوند.
   برد 2-3مقابل تاتنهام بلافاصله بعد از شکست تحقیرآمیز 4بر‌یک در داربی منچستر، امید را به اردوی یونایتد برگردانده. رالف‌ رانگنیک درباره تفاوت این دو بازی می‌گوید: «یکشنبه (بازی مقابل سیتی) تقریبا احساس می‌کردیم که در مراسم خاکسپاری هستیم و تیم ما مرده است. احساس می‌کردم که این بدترین تیمی است که تا‌به‌حال مربیگری کرده‌ام و بعد از پیروزی 3بر 2 مقابل تاتنهام اکنون در مورد شانس خود برای بردن لیگ قهرمانان بحث می‌کنیم.» 
   در سمت مقابل، دیه‌گو سیمئونه قرار دارد که در تقابل با تیم‌های انگلیسی نه آمار بدی دارد، نه خوب. اتلتیکو 13 و سیمئونه 12بار با تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان روبه‌رو شده‌اند که 4برد، 5باخت و 4تساوی برای اتلتی به‌دست آمده؛ 14گل زده در برابر 16گل خورده. با این‌حال او 2‌فصل قبل توانست لیورپول مدافع عنوان قهرمانی را در خاک انگلیس حذف و ویروس کرونا را توسط هوادارانش به این کشور منتقل کند. او شاید آخرین فصل حضورش در لالیگا را تجربه می‌کند. از سیمئونه به‌عنوان نامزد سرمربیگری پاری‌سن‌ژرمن و چند تیم انگلیسی یاد می‌شود. او برای بازی امشب دستش بسته است و بازیکنان زیادی را در اختیار ندارد. لکومته، کوریا و لوییس سوارس تنها بازیکنان مطرحی هستند که او امشب می‌تواند به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین بفرستد. لما و لکومته به کرونا دچار شده‌اند؛ خیمنس، ورسالیکو، کوندوگبیا و دنیل واس در تمرینات غایب بودند و شاید بازی با منچستریونایتد را از دست بدهند. البته هرموسو در تمرینات گروهی شرکت کرده. کاراسکو محروم است و کوکه هم مشکوک به مصدومیت.
   انریکه سرزو در بازی مقابل منچستر به رکورد 1000بازی به‌عنوان رئیس اتلتیکومادرید می‌رسد؛ 999‌بازی، 518‌برد، 239‌تساوی، 242‌باخت، 10جام در تیم مردان و 5جام در تیم بانوان.
   گل دقیقه دوازدهم رونالدو به تاتنهام، یکصدمین گل او در 15‌دقیقه ابتدایی بازی بود. او هم‌اکنون بیش از 100‌گل در هر 6‌بخش 15‌دقیقه‌ای بازی‌های حرفه‌ای خود به ثمر رسانده است؛ 15‌دقیقه اول (100گل)، 15‌دقیقه دوم (125‌گل)، 15‌دقیقه سوم (129‌گل)، 15‌دقیقه چهارم (121گل)، 15‌دقیقه پنجم (134گل) و 15‌دقیقه ششم (192‌گل).

در اردوی منچستر کرونایی‌ها دست رانگنیک را بسته‌اند. برونو فرناندز و لوک شو به‌دلیل ابتلا به این ویروس بازی با تاتنهام را از دست دادند و امروز باید دوباره تست بدهند. دخه‌آ هم نزدیک بود بازی لیگ را از دست بدهد که در آخرین لحظه تست او منفی شـد.

2فصل پیش اتلتیکو بازی رفت را در زمین خودش مقابل یوونتوس 2‌بر صفر برد اما در بازی برگشت در تورین مغلوب رونالدو و هت‌تریک او شد. حالا رونالدو انگیزه‌های زیادی دارد در تورنمنت محبوبش بار دیگر بدرخشد و منچستر را به دور بعد ببرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید