• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 24 اسفند 1400
کد مطلب : 156641
+
-

آیین جهانی نوروز از همدان آغاز می‌شود

میراث
آیین جهانی نوروز از همدان آغاز می‌شود

 شهردار همدان با اشاره به فرهنگ غنی مردمان ایران زمین در برگزاری آیین ویژه نوروز و آغاز فصل بهار گفت: برگزاری آیین نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور امروز (سه‌شنبه) از دیار هگمتانه و شهر همدان آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، سیدمسعود حسینی  افزود: در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری غرب کشور در عرصه ملی و بین المللی، آیین ویژه نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران تهران-  همدان- کرمانشاه- سنندج برگزار خواهد شد.
وی با بیان آنکه امسال نوروز با چند مساله مهم پیوند خورده است، اظهار کرد: محور گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور که سال گذشته افتتاح شد، امسال میزبان برنامه‌های ویژه‌ای در 3شهر همدان، کرمانشاه و سنندج در این محور گردشگری است. حسینی خاطرنشان کرد: نوروز با جهان‌شهرهای ایرانی پیوند خورده و شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایرانی (غرب کشور) مناطقی دیدنی، جذاب با تاریخ و تمدنی کهن هستند که دراین میان همدان در انتظار دریافت عنوان شهر خلاق است. شهردار همدان گفت: با توجه به آنکه در ۲سال اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا، جشن‌های نوروزی و برخی آیین‌های ملی و مذهبی برگزار نشد؛، امسال با توجه به بهبود شرایط و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، این برنامه به صورت مناسب و هدفمند برگزار خواهد شد. به گفته وی، در راستای امید آفرینی و ایجاد روحیه نشاط برای جامعه محلی و با توجه به اینکه همدان دارای ظرفیت های غنی فرهنگی است، برنامه‌ریزی مناسبی برای آیین ویژه نوروز و همچنین تعطیلات نوروزی در این شهرستان انجام شده است. «آیین جهانی نوروز» امروز با حضور گروه‌های منتخبی از اقوام مختلف ایرانی و مهمانانی از یونسکو در همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران آغاز و در ادامه در شهرهای کرمانشاه و سنندج برگزار می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید