• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156567
+
-

کوتاه از حادثه/9600ساختمان پرخطر در تهران

کوتاه از حادثه/9600ساختمان پرخطر در تهران

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران از وجود 9600ساختمان پرخطر در تهران خبر داد و گفت که از بین آنها 129ساختمان بسیار پرخطرند و نیاز به اقدام فوری دارند.
به گزارش همشهری، روز گذشته عبدالرضا داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد تا درباره چهارشنبه‌سوری، عملیات آتش‌نشانان در دوران کرونا، ساختمان‌های پرخطر پایتخت، ساختمان پلاسکو و... توضیح دهد. او با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا نه‌تنها عملیات آتش‌نشانان کم نشده بلکه بیشتر هم شده، گفت: در این مدت حدود ۶۰درصد پرسنل آتش‌نشانی مبتلا به کرونا شدند و متأسفانه 3 نفر از همکاران‌مان را به‌دلیل این موضوع از دست دادیم.
وی به ساختمان‌های پرخطر تهران اشاره کرد و گفت: به‌طور کلی ۹۶۰۰ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد که نیاز به رفع مشکل وضعیت ایمنی دارند و در این میان ۱۲۹ساختمان نیاز به اقدام فوری داشته و ما باید نگاه همگرایی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم رفع خطر این ساختمان‌ها را انجام دهیم؛ به‌عبارتی سازمان‌های دیگر هم باید پای کار بیایند چرا که به تنهایی این موضوع امکانپذیر نیست. همچنین هم‌اکنون قوانین، تأثیرگذاری لازم را ندارد و نیاز به بازنگری قوانین ایمنی داریم.
داوری افزود: هدف ما پلمب و آسیب به کسب‌وکارها نیست بلکه رفع مشکل ناایمن بودن ساختمان‌هاست که تا‌کنون تلاش‌های زیادی در این راست انجام داده‌ایم.
وی به چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و توضیح داد: ‌خوشبختانه تا‌کنون این حوادث نسبت به 2 سال گذشته کمتر بوده و تا به حال در تهران 2 مورد حادثه انفجار مواد محترقه داشتیم که 4نفر مصدوم شدند. لذا از معلمان، مربیان و خانواده‌ها درخواست داریم هر چه بیشتر در این راستا به فرزندان خود آگاهی برسانند.
داوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا به ساختمان جدید پلاسکو ایمنی موقت داده شده است، گفت:‌ مسئله‌ای به اسم ایمنی موقت نداریم نگاه به پلاسکو نگاه دقیق بوده و تمام ضوابط در ساخت آن اجرا شده است.
به‌گفته وی، به‌زودی شاهد افتتاح 2ایستگاه جدید آتش‌نشانی در خیابان قیطریه و شوش خواهیم بود و تا 2 ماه دیگر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به ۱۳۴ و تا پایان سال آینده به ۱۳۸مورد می‌رسد.

زوج سارق، خانوادگی راهی سرقت می‌شدند
زن و شوهر سارق برای اینکه کسی به آنها شک نکند، به همراه 2فرزندشان راهی سرقت می‌شدند؛ اما هنگامی که قصد داشتند از یک بیمارستان 2بار سرقت کنند، دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، از چندی قبل مأموران پلیس تهران در جریان سرقت از پرسنل و مراجعان به برخی از بیمارستان‌ها قرار گرفتند. بررسی‌ دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد، زن و مردی درحالی‌که وانمود می‌کنند از همراهان بیماران هستند، قدم به بیمارستان‌ها گذاشته و با زیرنظر گرفتن افراد از حواس‌پرتی آنها استفاده کرده و کیف یا اموال باارزش طعمه‌هایشان را با شگرد کشروی سرقت کرده و بلافاصله بیمارستان را ترک می‌کنند.
درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شده بود، چند روز پیش از یکی از بیمارستان‌ها خبر رسید که انتظامات آنجا موفق شده‌اند زوج سارق را شناسایی کنند. بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری نازی‌آباد راهی این بیمارستان شدند و معلوم شد که این زوج یک ماه قبل درحالی‌که 2فرزند خردسال خود را نیز به همراه داشتند، وارد این بیمارستان شده و اقدام به سرقت کیف یکی از پرسنل کرده بودند. حال آنکه دوربین‌های مداربسته تصویر آنها را ضبط کرده بود و پرسنل بیمارستان توانسته بودند چهره آنها را به‌خاطر بسپارند. به همین دلیل وقتی این زوج بار دیگر وارد این بیمارستان شده و قصد داشتند تا با همان شگرد دست به سرقت بزنند، پرسنل بیمارستان متوجه ماجرا شده و با کمک انتظامات آنها را به دام انداختند.
سرهنگ امیر هوشنگ امیری، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران با بیان این خبر گفت: با دستگیری این زوج و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان، معلوم شد که اظهارات پرسنل بیمارستان صحت دارد و متهمان همان سارقانی هستند که یک ماه‌ قبل درحالی‌که یک خودروی زانتیا را از همان حوالی سرقت کرده بودند، وارد بیمارستان شده و دست به سرقت زده و با خودروی مسروقه فرار کرده بودند.
وی افزود: متهمان 35و 40ساله در تحقیقات اولیه به 5فقره سرقت در بیمارستان‌ها و همچنین سرقت خودرو اعتراف کردند که مالباختگان شناسایی شدند و هر دومتهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید