• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156514
+
-

نکته بازی/ کی شروع کردی؟

فجرسپاسی در هفته بیست‌ودوم با یک گل به پدیده قعر جدولی باخت تا خودش به سقوط نزدیک‌تر شود و تیم مشهدی هم بالاخره بتواند تعداد امتیازاتش را دورقمی کند. به این ترتیب تراکتور، فجر، نفت مسجدسلیمان و پدیده به ترتیب با 17، 15، 13 و 12 امتیاز در 4 رتبه آخر قرار گرفته‌اند و به احتمال زیاد دو تیم سقوط کننده از بین همین‌ها مشخص خواهد شد. نکته جالب اما به اظهارنظر مهرزاد معدنچی مربوط می‌شد. بازیکن سابق پرسپولیس که بعد از جدایی اصغر کلانتری به عنوان سرمربی موقت هدایت فجر را در اختیار داشت، پس از شکست برابر پدیده گفت: «به این تیم باور دارم و با اطمینان می‌گویم اگر فجر سقوط کند، دیگر مربیگری نخواهم کرد.» برادر شما کی شروع به مربیگری کردی که حالا شرط خداحافظی با آن را می‌گذاری؟

طلسم 53 ساله می‌شکند؟
داربی این هفته از لحاظ جدولی اهمیت بسیار زیادی دارد. آبی‌ها در صدر جدول 6 امتیاز فاصله گرفته‌اند و شاید مساوی هم کارشان را راه بیندازد، اما پرسپولیس برای داغ کردن تنور رقابت ناچار است استقلال را ببرد. جالب است بدانید در طول 53 سال رقابت پرسپولیس و استقلال، هیچ‌کدام از بازیکنان خارجی آبی‌ها موفق به گشودن دروازه سرخپوشان نشده‌اند. استقلال این همه بازیکن خارجی داشته که بعضی از آنها مثل جانواریو، تیام و دیاباته از کیفیت خوبی برخوردار بوده‌اند، اما هرگز نتوانستند به پرسپولیس گل بزنند. حالا اما یامگا، ژستد و رافائل سیلوا فرصت دارند این طلسم تاریخی را بشکنند؛ مخصوصا که این فصل زیاد برای استقلال پنالتی می‌گیرند و معمولا یامگا آنها را گل می‌کند!

البته جام را در قرن بعدی می‌دهند
اهالی فوتبال به پیشواز نبرد پنجشنبه پرسپولیس و استقلال رفته‌اند و از آن جمله، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل پیشین آبی‌ها هم طبق معمول یک اظهارنظر جالب داشته است. فتح‌الله‌زاده گفته: «استقلال قرن را با قهرمانی به پایان می‌رساند.» طبیعتا حاجی از شرایط این روزهای تیمش خوشحال است، اما این دلیل نمی‌شود تاریخ را عقب و جلو بکشد. قرن چهاردهم در انتهای اسفند 1400 به پایان می‌رسد و بعد از داربی هم قهرمانی هیچ تیمی قطعی نخواهد شد. بنابراین تکلیف فاتح مسابقات لیگ، اوایل سال 1401 یا قرن پانزدهم مشخص می‌شود. در نتیجه آخرین قهرمان قرن در لیگ برتر پرسپولیس بود که جام بیستم را برد، آخرین جشن قهرمانی برگزار شده هم مال فولاد بود که موفق به فتح سوپرجام شد. البته می‌دانیم که این حرف‌ها نظر فتح‌الله‌زاده را عوض نخواهد کرد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید