• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156510
+
-

جهان/همه مهاجمان دنیا در مادرید

امباپه، هالند و لواندوفسکی می‌خواهند کنار بنزما یا به‌جای او بازی کنند

در مادرید و در جشن 120سالگی باشگاه اوضاع خوب که نه، رؤیایی است. برد 4 بر یک مقابل سوسیداد و بلافاصله ریمونتادا مقابل پاری‌سن‌ژرمن و پیروزی حیثیتی در این مسابقه حال رئالی‌ها را خوب کرده. اما اخبار خوب‌تری هم در راه است. هم امباپه، هم هالند و هم لواندوفسکی آماده پیوستن به رئال در فصل آینده هستند. سردبیر مارکا گزارش داده که هفته آینده احتمالا قرارداد باشگاه اسپانیایی با امباپه امضا و اعلام خواهد شد. قرارداد او با رئال‌مادرید تا سال2028 خواهد بود. پاداشی بین 60 تا 80میلیون یورو به او، پدر و مدیر برنامه‌هایش داده می‌شود و سالی 25میلیون یورو دستمزد خالص به‌خودش. قرارداد تا جمعه هفته آینده امضا خواهد شد؛ احتمالا. پس از شکست در برنابئو، امباپه به‌طور قطع نمی‌خواهد در پاریس بماند، هر‌چند که امیر قطر شخصا برای راضی‌کردن او دست‌به‌کار شده. اما موضوع هالند فرق دارد. او و پدرش دوست دارند به رئال بروند اما مینو رایولا، مدیر برنامه‌هایش می‌خواهد او را به منچسترسیتی ببرد. سیتی به او قول داده که اگر به منچستر برود، می‌تواند 4 یا 5سال دیگر به مادرید و تیم مورد علاقه‌اش بپیوندد. قرارداد 5ساله با هالند 350‌میلیون یورو هزینه دارد؛ حقوق 200 (حقوق سالانه 20‌میلیون یورو + 20‌میلیون یورو مالیات)، 150میلیون یورو ارزش بند فسخ همراه با کمیسیون پدر بازیکن و رایولا. او اگر به مادرید برود باید در انتظار بنشیند که چگونه می‌شود در کنار بنزما، امباپه و وینیسیوس جایی برایش در ترکیب پیدا شود. فصل آینده رئال می‌خواهد از امباپه در کنار بنزما و نه در وینگر راست استفاده کند. با هالند معلوم نیست چه می‌شود. اگر بنزما یک خط عقب بیاید و پشت مهاجم و در پست شماره10 بازی کند و امباپه به وینگر راست برود، آنگاه وینیسیوس در چپ و هالند در نوک حمله قادر به بازی خواهند بود و پشت آنها 2هافبک دفاعی. مدیر برنامه سابق لواندوفسکی هم گفته با شناختی که از موکل سابقش دارد، می‌داند که آرزویش بازی در رئال‌مادرید است. لوا می‌خواهد در تابستان بایرن‌مونیخ را ترک کند. ممکن است به‌خاطر ترافیک خط حمله رئال و شرایط این تیم حضور در برنابئو برایش فراهم نباشد و به یکی از 2 تیم شهر منچستر برود.

  بنزما
این روزها عالم و آدم از بنزما تمجید می‌کنند. از زمانی که کریستیانو رونالدو از رئال رفته، گل‌های بنزما یکی بیشتر از گل‌‌های زده رونالدو در یووه و یونایتد بوده؛ 117گل در برابر 116گل. اما کریستیانو با هت‌تریک مقابل تاتنهام فعلا 2‌گل از همبازی سابقش جلو زده. بیشترین هت‌تریک در تاریخ لیگ قهرمانان؛ رئال‌مادرید ‌۱۳بار، بارسلونا ۱۳بار، بایرن ۱۰بار. کریم بنزما در همه مسابقات بزرگ از سال2021 به این‌سو موفق به گلزنی شده؛ آتالانتا، اتلتیکو مادرید (2گل)، بارسلونا (2گل)، چلسی، پرتغال (2گل)، سوئیس (2گل)، بلژیک، اسپانیا، سه‌ویا، بیلبائو (2گل)، پاری‌سن‌ژرمن (3گل). او تنها بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که 18‌فصل پیاپی در آن موفق به گلزنی شده؛ رائول و مسی 17فصل پیاپی. کریم پنجمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که بیشترین گل را در مرحله حذفی زده؛ 20گل. بنزما یک‌سال پیش از پیوستن به رئال با بارسا حرف زده بود. مدیر ورزشی بارسلونا با این منطق که این بازیکن خجالتی است و هنگام مذاکره به چشمان او نگاه نکرده، به این نتیجه می‌رسد که چنین بازیکنی نمی‌تواند با شرایط رختکن بارسا هماهنگ شود و خودش را با آن وفق دهد. حالا سؤال اینجاست که در حضور بنزما در رئال‌مادرید کدام مهاجمی جرأت می‌کند ریسک حضور در این تیم را بخرد؟ لواندوفسکی و هالند هر چقدر خوب و بزرگ باشند، باید ذخیره او بنشینند یا راهی تاکتیکی برای بازی آنها کنار هم به‌وجود‌ بیاید.

  مایورکا
بازی امشب رئال‌مادرید با مایورکا در دوشنبه‌ای که معمولا فوتبالی نیست و هیچ مسابقه‌ای در اروپا برگزار نمی‌شود، می‌تواند یک‌اشانتیون برای فوتبال‌دوستان باشد. مایورکا همان تیمی است که کوبوی ژاپنی را قرضی از رئال گرفته. کوبو تاکنون 5بار مقابل رئال در تیم‌های مختلف به میدان رفته. مایورکا در 4‌بازی آخرش 4‌باخت تجربه کرده؛ 9‌گل خورده و 4‌گل زده. کروس برای سیصدوپنجاهمین بار پیراهن رئال‌مادرید را بر تن کرد و حالا امشب صاحب رکوردی جدید می‌شود. کاسمیرو، مندی و میلیتائو اگر در بازی امشب به میدان بروند و کارت بگیرند، ال‌کلاسیکوی 29اسفند را از دست می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید