• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156506
+
-

چند رکورد از صلاح و لیگ برتر

چند رکورد از صلاح و لیگ برتر

منچستریونایتد به نخستین تیم در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که 400برد در بازی‌های خانگی به‌دست آورده؛ ۵۷۲‌بازی، ۴۰۰‌برد، ۱۰۸‌مساوی، ۶۴‌شکست، یعنی 69.9درصد برد در اولدترافورد. منچستر به‌تازگی در بازی با اتلتیکو و با گل الانگا به 500گل زده در لیگ قهرمانان و پس از رئال و بایرن و بارسا به چهارمین تیم گلزن این رقابت‌ها رسیده بود.

  تاتنهام ۳۷ بازی در لیگ برتر را (۲۲‌بازی خارج از خانه) به منچستریونایتد باخته؛ بیشتر از هر تیم دیگری در این رقابت.
   فرد در این فصل لیگ برتر ۴‌پاس‌گل داده که از خیلی‌ها بیشتر است؛ هری کین (۳)، کوین دی‌بروینه (۳)، فیل فودن (۳) و روبرتو فیرمینو (۳). تعداد گل‌های او اندازه مسی در لیگ این فصل است.
   بیشترین گل‌های خارج از خانه توسط یک بازیکن در تاریخ لیگ برتر؛ وین رونی با ۹۴‌گل (۲۴۳ بازی) و هری کین ۹۴‌گل (۱۳۸ بازی). هری کین در ۱۰۵‌بازی کمتر، با رکورد وین رونی برابری کرد.
   کین با گلزنی برابر منچستریونایتد، به رکورد ۱۷۷‌گل لیگ برتری فرانک لمپارد رسید و مشترکا، به پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.
   صلاح باز هم از روی نقطه پنالتی گل زد، این‌بار به برایتون و به 20گل زده در این فصل رسید که 5گل آن پنالتی بوده. او قراردادش را که در تابستان2023به پایان می‌رسد تمدید نکرده و برای تمدید، حقوقی به‌اندازه رونالدو می‌خواهد؛ 480هزار پوند در هفته.
   گلی که محمد صلاح مقابل برایتون به ثمر رساند، 2هزارمین گل لیورپول در تاریخ لیگ برتر انگلیس بود تا قرمزها پس از منچستریونایتد بدل به دومین تیمی شوند که در این رقابت‌ها به مرز 2‌هزار گل زده می‌رسند؛ منچستریونایتد ۲۱۷۳گل، لیورپول ۲‌هزارگل، آرسنال ۱۹۹۷‌گل و چلسی ۱۹۵۳گل.
   با گلزنی در دیدار مقابل برایتون، محمد صلاح به ششمین بازیکن تاریخ لیگ برتر بدل شد که حداقل در ۴‌فصل مختلف، حداقل ۲۰‌بار موفق به گلزنی می‌شود؛ 7فصل آلن شیرر، 6فصل سرخیو آگوئرو، 5فصل تیری آنری، 5فصل هری کین، 4فصل رود فان‌نیستلروی، 4فصل محمد صلاح.
   صلاح در ۸۶‌بازی خارج از خانه برای لیورپول ۵٠‌گل زده است.
   صلاح روی حدود ۸‌درصد از ۲ هزارگل لیورپول در لیگ برتر تأثیر مستقیم داشته است.
   صلاح بدل به چهارمین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که در ۳ فصل مختلف، حداقل روی 30‌گل تیمش نقش مستقیم ایفا می‌کند؛ آلن شیرر (۵ فصل)، تیری آنری (۴ فصل)، هری کین (۳ فصل)، محمد صلاح (۳ فصل).
   لیورپول در 8‌بازی اخیر خود در لیگ برتر پیروز شده؛ 24‌امتیاز از 24‌امتیاز ممکن و 6‌کلین‌شیت.

این خبر را به اشتراک بگذارید