• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156502
+
-

بازارها/ مشکلی برای تأمین مرغ وجود ندارد

حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: برای تأمین مرغ بازار شب عید مشکلی وجود ندارد و جوجه‌ریزی به اندازه‌ای صورت گرفته که نیاز بازار را به‌طور کامل تأمین می‌کند. اسدالله‌نژاد افزود: هم‌اکنون میزان تولید مرغ نیاز بازار را تأمین می‌کند و مشکلی در بحث تأمین مرغ وجود ندارد. در تهران و بسیاری از استان‌ها قیمت مرغ از قیمت مصوب پایین‌تر است. به ‌گفته او قیمت مصوب مرغ کاهش پیدا کرده و این در صورتی است که قیمت تمام‌شده مرغ برای واحد‌های مرغداری افزایش پیدا کرده؛ بنابراین مرغداران بسیاری از حاشیه سود خارج شده و زیان می‌کنند.

  کاهش ۱۰۰میلیون تومانی قیمت تراکتور
ناصر قربانیان، مدیر بازاریابی و فروش گروه صنایع تراکتورسازی ایران گفت: با فروش مستقیم تراکتور به کشاورزان، قیمت تراکتور در بازار آزاد 100میلیون تومان کاهش یافت. او افزود: قیمت تراکتور در بازار آزاد 600میلیون تومان بود که با فروش مستقیم تراکتور به کشاورزان، قیمت این محصول در بازار به 510میلیون تا 520میلیون تومان کاهش یافته است. به‌گفته او قیمت کارخانه‌ای و مصوب تراکتور 402میلیون تومان است. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد پیش از این قیمت تراکتور در بازار آزاد 200میلیون تومان گران‌تر از نرخ کارخانه‌ای این محصول بود و بازار سیاه بزرگی تشکیل شده بود.

  پیش‌بینی قیمت برنج با حدف ارز ترجیحی
حسن تقی‌زاده، رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل گفت: کشاورزان تمایلی برای فروش برنج کیلویی 65هزار تومان ندارند و به‌سختی برنج کیلویی 70هزار تومان عرضه می‌کنند. از این‌رو به آشنایان خود بدون ارائه فاکتور و یا بارنامه و به‌اصطلاح رفاقتی برنج کیلویی 70هزار تومان می‌فروشند. او تأکید کرد: بعد از اینکه دولت برای کنترل قیمت‌ها در بازار برنج قیمت دستوری کیلویی 65هزار تومان را اعلام کرد، نرخ برنج ثابت ماند و روند افزایشی قیمت این محصول کنترل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید