• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 اسفند 1400
کد مطلب : 156482
+
-

دشمن قادر به تخمین شدت عمل ما در مقابل خود نیست

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن با قطع طمع خود از حمله نظامی‌ به ایران سراغ گُزینه‌های جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه کشورمان رفته است.
سردار حسین دقیقی، در مراسم بزرگداشت روز شهدا و آیین رونمایی از ۴۳ عنوان کتاب مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب صوتی دفاع ‌مقدس در اصفهان اظهار داشت: شهدا و رزمندگان ما کاری کردند که امروز گزینه نظامی علیه کشورمان از روی میز ابرقدرت‌ها کنار رفته است.
وی افزود: وقتی طمع دشمن از حمله نظامی قطع شود سراغ گُزینه‌های جنگ اقتصادی و فرهنگی می‌رود.
سردار دقیقی ادامه داد: شهدا امنیت ایران را بیمه و کاری کردند که امروز کسی جرأت نگاه آزمندانه به کشور ما را ندارد و اگر جانفشانی و ایثار شهدا نبود، امروز ذلت بر کشور ما حاکم شده بود.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: راهبرد دفاعی ما از ابتدای انقلاب بر مبنای صبر، انتظار و مقاومت پی‌ریزی شد و براساس فرموده حضرت امام درصورتی که ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین‌انداز شود طمع مستکبران و جهان‌خواران نیز قطع خواهد شد.
سردار دقیقی با بیان اینکه امام هدف ما را تعیین کردند و این هدف نیز قابل تحقق است، خاطرنشان کرد: امروز ما می‌توانیم این جمله را به‌عنوان یک جمله ساده زیبا یا یک راهبرد اساسی بنگریم و این راهبرد را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خود مورد مطالعه قرار دهیم.
وی با اشاره به کودتا، جنگ و تجزیه‌طلبی در استان‌های مرزی و نیز جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان خاطرنشان کرد: ملت ایران در دهه‌های اول و دوم انقلاب در برابر این همه تهاجم دشمنان، مقاومت کردند و به‌تدریج کیفیت استراتژی دفاعی کشور افزایش پیدا کرد و امروز ما به مرحله بازدارندگی مؤثر رسیده‌ایم.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: مولفه‌های بازدارندگی شامل این است که دشمن نتواند برآوردی از شدت عمل و عکس‌العمل ما داشته باشد و نتواند به پیروزی سریع و قطعی خود امیدوار باشد و نتواند تلفات خود را برآورد کند. در چنین شرایطی است که دست از جنگ و گزینه نظامی برمی‌دارد.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه یادآور شد: ملت ایران امروز هم مانند دوران جنگ تحمیلی و دفاع ‌مقدس، همه مشکلات، کمبودها و تحریم‌ها را به جان و دل می‌خرند، اما دست از مقاومت برنمی‌دارند و همانطور که امروز طمع دشمنان در جنگ نظامی با ما قطع شده است به یمن صبر و استقامت خود در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد و طمع دشمنان از ملت ایران قطع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :